شناسه خبر:79968
1402/12/9 11:37:53

سپهرغرب، گروه کشاورزی: به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در همه مراحل خرید محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز و مرغ، عملیات کشتار، بسته‌بندی و انجماد آن‌ها در سردخانه، نظارت کامل وجود دارد.

شاید مهم‌ترین دغدغه مردم زمان خرید محصولات غذایی، اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن آن‌ها است. در این‌باره شرکت پشتیبانی امور دام کشور مدعی است که از سرچشمه تولید این محصولات پروتئینی به سلامت آن‌ها و سلامت نهاده‌های دامی نظارت دارد.

حسین شیرزاد، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، می‌گوید که این شرکت، محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و نهاده‌های دامی را بر اساس آخرین استانداردها و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور خریداری در انبار نگهداری و زمان نیاز به بازار عرضه می‌کند.

دستورالعمل‌های حوزه کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آبان‌ماه سال جاری بر اساس آخرین شاخص‌های تعیین شده و استاندارهای ملی و ابلاغی سازمان دامپزشکی کل کشور به‌روزرسانی شده است؛ این شرکت از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که خرید محصولات پروتئینی مازاد و عرضه به بازار و نیز خرید نهاده بخشی از وظایف این شرکت است.

شیرزاد گفته است که مدیران استانی هم موظف هستند تا بر اساس استانداردهای جدید نسبت به کنترل‌های کیفی اقدام کنند.

به گفته این مسئول بازدیدهای ادواری از انبارها، سردخانه‌های ملکی انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه عدم رعایت مفاد دستورالعمل‌ها راهنمایی و توصیه‌های لازم به کارشناسان و مدیران استانی ارائه می‌شود.

شناسه خبر 79968