شناسه خبر:80665
1402/12/24 12:06:00
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

افزایش 90 هزار مترمربعی سرانه ورزشی استان همدان

سپهرغرب-گروه ورزشی:مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از 90 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان همدان اضافه شد، گفت: در سال جاری 16 میلیارد تومان اعتبار برای هیئت‌های ورزشی استان همدان جذب کردیم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

علی حقیقی عصر سه‌شنبه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان که در سالن جلسات مجتمع میلاد نور آموزش و پرورش ناحیه یک همدان برگزار شد، ابراز کرد: به‌دنبال این هستیم که در استان همدان ایستگاه ورزش‌های همگانی را افزایش دهیم
وی با تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران برای انعکاس اخبار ورزشی استان، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همواره در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برای اطلاع‌رسانی موفقیت‌های ورزشی و همچنین اقدامات انجام‌شده، حضور چشمگیری داشته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به حضور 19 ورزشکار استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی و دریافت نشان طلا، نقره و برنز در مسابقات پاراآسیایی گفت: منتخبان این مسابقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حقیقی با اشاره به اینکه در مراسمی با حضور مسئولان استانی در سالن شهدای استانداری همدان از تمامی این ورزشکاران تجلیل به عمل آمد عنوان کرد: هدیه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده بود در این مراسم و توسط نماینده محترم ولی فقیه استان به آن‌ها تقدیم شد.

وی با اشاره به رفع مشکلات روشنایی و ایمنی مجموعه ورزشی شهدای قدس، مطرح کرد: در مجموعه ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز موفق به تعمیر کفپوش شدیم و همچنین رختکن و سیستم روشنایی مجموعه ورزشی سردار شهید علی شمسی‌پور نیز تعمیر و بازسازی شد.

این مسئول از واگذاری مجموعه ورزشی علیمرادیان شهرستان نهاوند به اداره ورزش و جوانان این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری برای رفع نواقص مجموعه‌های ورزشی تمامی شهرستان‌های استان اقدامات خوبی انجام شد.

حقیقی با بیان اینکه در سال 1401 و 1402 بیش از 90 هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه شده، عنوان کرد: امیدواریم که بتوانیم در سال آینده نیز شاهد افزایش سرانه ورزشی در استان همدان باشیم.

وی از افتتاح سالن باستانی شهرستان فامنین خبر داد و گفت: زمین چمن شهر فیروزان شهرستان نهاوند نیز در سال جاری افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به جذب 6 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه جوانان این اداره اشاره و ابراز کرد: بخشی از این اعتبار نیز مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد بود که تمامی آن به این سمن‌ها پرداخت شد.

حقیقی با اشاره به برگزاری رویداد ملی جامعه‌پرداز به‌عنوان یک حرکت اثر‌گذار و ارزشمند در سال جاری بیان کرد: این رویداد در راستای هم‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد دارای مجوز و بدون مجوز و در دو روز در محل دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد.

وی از جذب 16 میلیارد تومان اعتبار برای هیئت‌های ورزشی استان همدان خبر داد و افزود: این جذب اعتبار در تاریخ استان همدان بی‌سابقه است چراکه در سال 1400 فقط دو میلیارد و 300 میلیون و در سال 1401، هفت میلیارد تومان اعتبار برای هیئت‌های ورزشی استان جذب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی در حوزه جذب اعتبارات عنوان کرد: در سال جاری 218 میلیارد اعتبار برای این استان از طریق اعتبارات ملی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده بود که تاکنون 83 میلیارد آن جذب شده است.

حقیقی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ارزیابی صورت‌گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه خوبی را کسب کرده، عنوان کرد: امید است که در سال آینده نیز بتوانیم از استان‌های موفق در سطح کشور باشیم.

وی عنوان کرد: در استان همدان بیش از 132 پروژه ورزشی نیمه‌تمام وجود داشت که در سال جاری به 71 پروژه کاهش یافت، در سال آینده نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته 50 درصد از این پروژه‌ها به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهید مفتح مسائل بسیاری در زمینه نیروی انسانی و تأمین منابع مالی دارد، عنوان کرد: متولی این مجموعه، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که در این استان پنج پروژه را برعهده ‌دارد، بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته این مجموعه ورزشی به 12 نفر نیروی انسانی و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به‌صورت سالانه نیاز دارد.

حقیقی با تأکید بر اینکه صدور مجوز باشگاه‌های ورزشی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: سال جاری 83 مجوز جدید برای راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی صادر شد که بیشترین متقاضیان آن در رشته بدنسازی بوده، همچنین در رشته‌هایی مانند سپک‌تاکرا، هاکی و سوارکاری نیز در سال جدید صدور مجوز صادر شد.

وی با بیان اینکه اعتبار فعالیت بیش از 110 باشگاه ورزشی در استان تمدید شد افزود: در سال جاری بیش از 93 میلیارد تومان تسهیلات با سود 6 درصد به آن‌ها اختصاص یافت که این رقم در سال گذشته فقط 11 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: برخی از باشگاه‌های این استان مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و توانستند وسایل ورزشی خود را افزایش داده و به‌روزرسانی کنند.

حقیقی با بیان اینکه پیست اسکی استان همدان سومین پیست اسکی مطرح در کشور است، ابراز کرد: برای تعمیر و توسعه این پیست در سال جاری اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شد که خیلی از قطعات مورد نیاز تولید داخلی نبوده و از سایر کشور‌ها وارد شده است.

وی مهم‌ترین مشکل پیست اسکی استان همدان را مسیر تردد مردم دانست و گفت: رسیدگی به این موضوع از وظایف اداره راهداری است که تا حدودی نواقص آن رفع شده، در سفر ریاست جمهوری به استان نیز 6 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع مصوب شد که 50 درصد آن تاکنون محقق شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه خانه جوان شهرستان همدان در سال 1400 بر اساس مزایده به بخش خصوصی واگذار شد، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته قرار بر این شد که خانه جوان مجدداً از دست بخش خصوصی خارج شده و سازمان‌های مردم‌نهاد در آن فعالیت داشته باشند.

حقیقی از تقویت و راه‌اندازی مجدد خانه‌های جوان سایر شهرستان‌های استان در سال آینده خبر داد و گفت: مهم‌ترین اولویت ما مسئله جوانان است چراکه آینده‌سازان این کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان همدان فضاهای ورزشی بسیار خوبی دارند، ابراز کرد: سرپرستی بانک‌های ملی، صادرات و تجارت نیز در این استان دارای فضاهای ورزشی بسیار مناسبی هستند که به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه برای بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

* برگزاری 21 مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان همدان

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری 21 مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان همدان، عنوان کرد: در سال جاری 13 مجمع سالیانه نیز برای هیئت‌های ورزشی این استان برگزار شد.

علی ‌ضمیری‌کامل به میزبانی استان همدان از مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی اشاره کرد و افزود: فدراسیون‌های مختلف ورزشی نیز از میزبانی خوب این استان تشکر و قدردانی کردند.

وی از نرخ‌گذاری اماکن ورزشی با سه درجه یک، دو، سه خبر داد و گفت: تجلیل از قهرمانان ورزشی استان نیز بعد از وقفه چندساله برگزار شد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مطرح کرد: 18 خانه روستایی استان تجهیز شد که برای هریک از آن‌ها 25 میلیون تجهیزات ورزشی تهیه کرده و تحویل دادیم.

ضمیری‌کامل با بیان اینکه آمایش ورزش کشور از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این آمایش بر دو محور ساختاری و مباحث فنی انجام می‌شود که در محور ساختاری به‌دنبال شناسایی اماکن ورزشی در سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی از تدوین برنامه راهبرد استان و به‌تبع آن کشور در چهار محور و به استناد آمایش ورزش خبر داد و ابراز کرد: این برنامه راهبردی بر چهار محور بنیادین، تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است که محور بنیادین ویژه کودکان زیر 6 سال و محور تربیتی ویژه دانش‌آموزان است که شامل گروه سنی 6 تا 18 سال بوده و بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

* پنج مرکز همسان‌گزینی در استان همدان فعالیت دارد

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه محور اصلی فعالیت این معاونت در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان است، عنوان کرد: ریاست این ستاد بر عهده استاندار و دبیری آن با اداره کل ورزش و جوانان استان همدان است.

میلاد مرادی با ابراز اینکه 54 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 1402 و 43 جلسه در سال گذشته در استان همدان برگزار شد تصریح کرد: 60 کمیته تخصصی با حضور 22 دستگاه اجرایی استان تشکیل شد که در سال جاری موفق به افزایش این کمیته‌ها شدیم در صورتی که سال گذشته فقط 29 کمیته داشتیم.

وی از برگزاری 300 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سال 1402 خبر داد و افزود: این جلسات به‌صورت مستمر در سطح استان برگزار می‌شود که به طور میانگین در هر کلاس 30 نفر حضور دارد و در سال گذشته نیز 130 کارگاه با این محوریت برگزار شد.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از افتتاح پنج مرکز همسان‌گزینی ازدواج در سطح استان همدان خبر داد و بیان کرد: این مرکز با هدف آشنایی زوج‌های جوان برای ازدواج تأسیس شده که این آمار در استان همدان سابقه نداشته است.

مرادی با بیان اینکه تعداد مراکز مشاوره این معاونت به 16 مرکز افزایش یافته، ابراز کرد: در طول سال جاری بیش از 780 جلسه مشاوره رایگان در قالب تحکیم خانواده در این مراکز برای افراد برگزار شده که میانگین جلسات برای هر نفر سه جلسه است که در سال گذشته فقط 140 جلسه در استان برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه استان همدان جزو استان‌های کم‌چالش در زمینه تسهیلات ازدواج است، عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 137 سازمان مردم‌نهاد در استان مشغول به فعالیت هستند.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد:برای کارکنان مجرد دستگاه‌های اجرایی استان کارگاه آموزشی ازدواج برگزار کردیم که این کارگاه‌ها در سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری و برگزار خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه بیش از 600 گروه مردمی استان برای حضور در رویداد ملی جامعه‌پرداز ثبت‌نام کردند گفت: این رویداد با دعوت از 40 گروه مردمی دارای مجوز و فاقد مجوز به مدت دو روز در دانشگاه بوعلی سینا همدان با هدف هم‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

 

 

 

شناسه خبر 80665