شناسه خبر:81414
1403/1/28 16:44:38

استاندار همدان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با آموزش‌های مختلف هنری و فرهنگی با زبان هنر در ترویج و غنی‌سازی فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه تأثیرگذار هستند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را ازجمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت‌افزایی در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده شود و آنان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی‌فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز، اظهار کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرزوبوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان درصورت تأمین اعتبار خبر داد و گفت: درصورت تأمین اعتبار و حمایت مالی جشنواره، تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان نهادهای مرتبط با اوقات فراغت ازجمله آموزش‌وپرورش امکانات خود را برای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

600 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان همدان فعال است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81414