شناسه خبر:82622
1403/2/27 01:22:40

«سیدمحمد موسوی» خبرنگار و روزنامه‌نگار کرمانشاهی در رده‌بندی قاره‌ای جایزه جهانی AIPS در گروه نوشتاری، مقاله و یادداشت، رتبه نخست را کسب کرد.

داوران این جشنواره نفرات برتر هر قاره را در بخش های مختلف در حالی معرفی کردند که از ۴۴ شرکت کننده ایرانی ۱۱ نفر موفق به کسب رتبه شدند و فقط سه نفر رتبه اول را کسب کردند.

یک هزار و ۷۷۱ نفر از ۱۴۴ کشور دنیا آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که شرکت کنندگان ایرانی توانستند در هشت بخش برگزیده شوند و سیدمحمد موسوی هم در قسمت نوشتاری / مقاله و یادداشت با مقاله ای تحت عنوان «آیا فیفا به انحصار ۳۰ ساله صداوسیما بر فوتبال باشگاهی ایران پایان می دهد!» که به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌های فوتبال در ایران اشاره دارد، به‌عنوان نفر نخست قاره آسیا معرفی شد.

جیانی مرلو، رئیس AIPS در حاشیه اهدا جوایز نفرات برتر بخش جهانی، با اشاره به اهمیت معرفی نفرات برتر هر قاره گفت: رده‌بندی و معرفی قاره‌ای ورزشی‌نویسان راهی برای نشان دادن قدردانی ما از بهترین عملکردها در هر قاره است که به‌عنوان معیاری در سطح منطقه‌ای عمل می‌کند و باعث انگیزه مضاعفی نه‌تنها در بین خبرنگاران و عکاسان ورزشی می‌شود بلکه در سایر حوزه ها نیز تأثیرات مثبتی در قاره و کشورهای مختلف به همراه خواهد داشت.

رتبه‌بندی قاره‌ای به این صورت است که پس از پنج مرحله داوری، آثاری که بیشترین رای را در بخش جهانی کسب کرده باشند به‌عنوان نفرات برتر قاره خود معرفی می شوند.

موسوی که از سال ۱۳۹۴ به‌صورت حرفه‌ای در حوزه ورزش فعالیت می‌کند، پیش از این نیز در این جشنواره با کسب رتبه یازدهم در جمع خبرنگاران و رسانه های ورزشی مطرح و صاحب نام جهان قرار گرفت و به مرحله نهایی جشنواره جهانی ورزشی نویسان در سال ۲۰۲۳ راه یافت؛ این خبرنگار ورزشی در سال ۲۰۲۱ نیز با مقاله ای با عنوان «پسا کرونا و توسعه توریسم ورزشی؛ با نگاهی به ظرفیت ها و توسعه توریسم ورزشی کرمانشاه در دوران پساکرونا » به مرحله نهایی این جشنواره معتبر راه یافت و گواهی شرکت در مرحله فینال را دریافت کرده بود.

گفتنی است موسوی دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات مدیریت رسانه است و هم‌اکنون به‌عنوان سردبیر پایگاه خبری تحلیلی جام ورزش و دبیر سرویس ورزشی هفته نامه بیستون و خبرگزاری ایلنا فعالیت می‌کند.

انجمن ورزشی‌نویسان ایران ضمن تبریک به همکاران ایرانی برای کسب رتبه های برتر در جهان و قاره آسیا، طی مراسمی که در روز یازدهم تیرماه به مناسبت روز جهانی ورزشی‌نویسان برگزار خواهد شد از این همکاران تقدیر به عمل می‌آورد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82622