شناسه خبر:82854
1403/3/1 15:22:02
با کمک پدر آب‌رسان ایران انجام گرفت؛

اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی روستای جعفرآباد رزن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تحویل لوله توسط یک خیر آب‌رسان و اجرای اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای جعفرآباد از توابع بخش سردرود شهرستان رزن خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: عملیات اجرایی اصلاح یک‌هزار متر از شبکه توزیع آب روستای جعفرآباد، با ارسال لوله‌ها از بنیاد خیریه حاج‌اکبر ابراهیمی در اردیبهشت‌ماه 1403 انجام شد.

وی با بیان اینکه اصلاح شبکه توزیع آب روستای جعفرآباد به طول یک‌هزار متر و با لوله پلی‌اتیلن سایز 63 میلی‌متر اجرا شد، افزود: اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا به‌دلیل فرسودگی شبکه و در راستای کاهش هدررفت آب صورت گرفت.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه عملیات حفاری با کمک دهیاری و شورای اسلامی روستا انجام شد، خاطرنشان کرد: 48 فقره از انشعابات آب این روستا نیز اصلاح و استاندارد‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح و نوسازی 89 کیلومتر شبکه آب استان در سال 1402 خبر داد و گفت: اصلاح شبکه‌های فرسوده بخشی از اقدامات فنی برای کاهش هدررفت آب است.

بختیاری‌فر افزود: 981 کیلومتر از شبکه آب شهری استان معادل 37.22 درصد و 288 کیلومتر از شبکه آب روستایی استان معادل 7.5 درصد نیازمند اصلاح و نوسازی است.

آبفای استان همدان 680 هزار مشترک دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82854