شناسه خبر:83506
1403/3/21 15:43:16
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

زنگ آغاز کلاس‌های تابستانی کانون به صدا درآمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: زنگ آغاز کلاس‌های تابستانی کانون به صدا درآمد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر روز دوشنبه در مرکز فرهنگی- هنری شماره سه همدان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، با بیان اینکه زنگ آغاز کلاس‌های تابستانی کانون به صدا درآمد، ابراز کرد: فعالیت تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری همدان هم‌زمان با سراسر کشور با شعار تابستانتو بساز شروع شد و مراکز جشن آغاز اوقات فراغت و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تابستانی را با حضور کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها گرفتند.

وی افزود: مرکز فرهنگی- هنری شماره سه همدان به‌عنوان مرکز الگوی کانون و یکی از فعال‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز همدان، امروز (دوشنبه) میزبان 200 نفر از مسئولان استانی، کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در شعار «تابستانتو بساز» معنای بسیاری نهفته است.

ابراهیمی‌هژیر افزود: کودکان و نوجوانانی که در کانون ثبت‌نام کرده‌اند، یعنی برای تابستان خود و اوقات فراغتشان برنامه دارند؛ پس یک قدم از هم‌سالان و دوستان خود که در کانون نیستند، جلوتر هستند.

وی خطاب به والدین، گفت: کانون یک مرکز تخصصی برای کشف، رشد و پرورش استعدادهای فرزندان شما زیر نظر مربیان مجرب و متخصص است.

ابراهیمی‌هژیر اضافه کرد: کودکان و نوجوانان بسیاری در کانون رشد پیدا کرده‌اند و اکنون که به موفقیت رسیده‌اند که همچنان خود را کانونی می‌دانند و از علاقه آن‌ها کم نشده است.

وی بیان کرد: این مرکز همیشه مرکزی پُررفت‌وآمد و فعال بوده که به‌صورت دوشیفت کار می‌کند و بیش از 20 نوع کلاس دارد؛ جالب است مادرانی که فرزندان خود را برای ثبت‌نام به این مرکز می‌آورند، خود روزی عضو این مرکز بوده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: قرار است در پایان تابستان هریک از شما کودکان و نوجوانان یک یا چند مهارت را کسب کرده باشید و با دستی پُر وارد مدرسه در مهرماه شوید.

وی با بیان اینکه رسالت مهم کانون کتاب و کتاب‌خوانی است، گفت: کتابخانه مراکز کانون پُر از کتاب با موضوعات مختلف برای گروه‌های سنی متفاوت است که می‌توانید آن‌ها را امانت بگیرید و مطالعه کنید و دیگران را ترغیب برای عضویت در کتابخانه کانون کنید.

ابراهیمی‌هژیر در پایان سخنانش اظهار کرد: کلاس‌های تابستانی امسال همراه با خوانش کتاب در ابتدای هر کلاس است که باید کارهای هنری همراه با کارهای فرهنگی صورت بگیرد.

گفتنی است؛ در ادامه یکی از اعضای گروه شاهنامه‌خوانی مرکز سه به اجرای نقالی بیژن و منیژه پرداخت که مورد استقبال والدین قرار گرفت.

سپس یکی از اعضای گروه شاهنامه‌خوانی مرکز سه به اجرای نقالی بیژن و منیژه پرداخت که مورد استقبال والدین قرار گرفت.

همچنان با اجرای اعضا روی سِن نمایش، یکی از کانون‌یاران این مرکز که در عروسک‌بافی مهارت دارد و یکی از مربی‌یاران کانون در تابستان امسال است، برای مدعوین افتتاحیه با ذوق و سلیقه خود شکوفه می‌بافت و تقدیم آن‌ها می‌کرد.

سپس محمدجواد بختیاری، مربی نمایش خلاق و بازیگری در مورد کارگاه نمایش خلاق برای والدین گفت: نمایش خلاق باعث افزایش تمرکز و خلاقیت در کودکان و نوجوانان شده و اعتماد‌به‌نفس را زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرکز اعضایی بسیار خلاق و با استعداد در زمینه نمایش خلاق و بازیگری دارد، افزود: انگیزه و علاقه این بچه‌ها باعث افزایش انگیزه در من به‌عنوان مربی شده و این برایم بسیار لذت‌بخش است.

سپس یکی از اعضای نمایش خلاق شعری از پروین اعتصامی را به‌صورت دکلمه برای میهمانان اجرا کرد و در ادامه همه کودکان روی سِن نمایش حاضر شدند و مربی نمایش با آن‌ها یک نمایش فرم اجرا کرد.

جذابیت این افتتاحیه در آن بود که صفر تا صد کار اجرا و پذیرایی از میهمانان و والدین برعهده نوجوانان مرکز بود و آن‌ها با دقت و وسواس کارها را انجام می‌دادند.

سپس قصه‌گویی توسط یکی از اعضا صورت گرفت و همزمان با افتتاح کلاس‌های تابستانی و اجرای جشن در سالن نمایش، در طرف دیگر مرکز مربیان مشغول ثبت‌نام کودکان و نوجوانان و پاسخگویی به سؤالات والدین بودند.

شناسه خبر 83506