شناسه خبر:83564
1403/3/23 12:14:31

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۱۸۰ طرح در سه سال گذشته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسید.

 

«فرشاد خوشنویسان» روز چهارشنبه با اشاره به ارتقا سطح کیفی و کمی صنایع کشور و رقابتی شدن محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی، بیان کرد: امروز نیاز به نگرشی جامع و تفصیلی به تمامی فاکتورهای پیش برنده صنایع از جمله خدمات زیربنایی وجود دارد که اعمال سیاست توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی در همین راستا است.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح‌ها زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی است، عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۷ طرح صنعتی با اشتغالزایی یک‌هزار و ۸۳۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ طرح با اشتغالزایی ۶۷۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال و سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۹ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۸۴ نفر و سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

خوشنویسان خاطر نشان کرد: فرایند واگذاری زمین به متقاضیان در شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب سامانه خدمات الکترونیک و چارچوب پنجره واحد ملی به صورت مجازی با شروع فعالیت دولت سیزدهم یعنی از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده و توانسته است تاکنون باعث کاهش حجم تردد ارباب رجوع و سهولت بیشتر در فرایند واگذاری زمین شد.

وی تصریح کرد: تعداد قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری منعقد شده در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ برای زمین صنعتی ۴۸۲ فقره، ۳۰ فقره زمین صنفی تولیدی و ۱۳ فقره زمین خدماتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: مساحت قراردادهای حق بهره‌برداری در بازه زمانی مذکور نیز حدود ۲۲۱ هکتار زمین صنعتی، بیش از یک هکتار زمین صنفی تولیدی و بیش از یک هکتار زمین خدماتی است.

شناسه خبر 83564