شناسه خبر:83754
1403/3/29 13:44:48

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۸ مصدوم در محورهای مواصلاتی کردستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

پیام جلالی در این باره اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۵ حوادث رخ داده است که ۴ مورد حوادث ترافیکی و یک‌ مورد کوهستان بوده و در مجموع ۹ حادثه دیده برجای گذاشت.

وی گفت: در زمان اعلام شده، توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان، به ۸ مصدوم امدادرسانی شد و دو نفر از مصدومین توسط هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در این حوادث، دو نفر از مصدومین توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر رها سازی صورت گرفته است و در مجموع ۵ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

جلالی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان، بیان کرد: شهروندان توجه داشته‌باشند که در ایام تابستان از سفر به مناطق سخت‌گذر و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند.

وی افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای مردم می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس برقرار کنند و همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

گفتنی است؛ در حال حاضر یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز 10هزار نفر فعالیت دارند.

شناسه خبر 83754