شناسه خبر:83782
1403/3/29 16:01:44

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کرمانشاه از تنظیم بازار و استقرار بازارچه های کالاهای اساسی در مناطق 8گانه در این شهرستان خبر داد.

شهاب الدین شفیعی در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق سنوات قبل تامین و عرضه کالاهای اساسی به ویژه به مناسبت عید قربان تا غدیر با ارزان ترین و مناسب ترین قیمت با استقرار بازارچه های موقت و دائمی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری نسبت به معرفی لیست بازارچه های توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر و مناطق هشت‌گانه اقدم خواهد کرد، افزود: معرفی نماینده و مدیر بازارچه‌ها و نیز مشخص بودن تعداد غرفه‌ها به ادارات مربوطه اعلام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی این ستاد با تاکید بر اهمیت فعالیت تولیدکنندگان با اولویت کارخانجات بومی و داخلی در این زمینه، ادامه داد: جهاد کشاورزی و اداره صمت نسبت به شناسایی و تامین کالاهای اساسی توسط تولیدکنندگان، مباشران و توزیع کنندگان کالاهای عمده و اساسی تنظیم بازار و نیز استقرار آن ها در بازارچه ها با توجه به تعامل با شهرداری اقدامات لازم را در دستور کار دارند.
شفیعی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی رسانه ملی الزامی و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: شهرداری با نصب بنر در سطح شهر و اطلاع رسانی در فضای مجازی نسبت به معرفی بازارچه‌ها مقدمات اولیه را فراهم کند و جهادکشاورزی نیز پیگیری لازم با مراجع مربوطه در راستای تامین و تخصیص (آزادسازی) اقلام اساسی از جمله: برنج، شکر، مرغ و گوشت گرم و منجمد و... در اسرع وقت اقدام کنند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی و نظارتی به عنوان یک مجموعه هستند، تصریح کرد: اتاق اصناف وظیفه بازرسی مستمر و نظارت به قیمت‌ها و کنترل کمی و کیفی اجناس در مدت زمان فعالیت بازارچه‌ها را بر عهده دارد و مساعدت سایر ارگان‌ها به ویژه پشتیبانی امور دام، سازمان جهاد کشاورزی، اداره غله و بازرگانی و... در مدیریت عامل توزیع کالاها الزامی است.

شناسه خبر 83782