شناسه خبر:84604
1403/4/20 12:13:17

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات حفاری تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در حال اجراست که از سمت ایلام تا کنون ۵۷۲ متر حفاری صورت گرفته و از سمت سرابله نیز ۱۵۲ متر حفاری انجام شده است.

فرشاد دوستی روز چهارشنبه در جریان بازدید معاون توسعه راه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از برخی از زیرساخت های بخش راه استان ایلام اظهار کرد: پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و مسکن استان ایلام در سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی داشته و توجه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و مسکن کم نظیر بوده است.

وی افزود: با وجود اهمیت محور ایلام- ایوان- کرمانشاه عمده تردد مسافرین و کامیون‌های حمل کالا به استان و در نهایت کشور عراق از طریق محور ایلام- حمیل- کرمانشاه صورت می گیرد و این مهم باعث شد که توسعه این محور به چهار خطه از سال‌های گذشته شروع و تا کنون ادامه داشته باشد.

دوستی بیان کرد: در حال حاضر پروژه های مهمی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه چون احداث تونل دوم آزادی، عملیات چهار خطه کردن مسیر در چند نقطه و همچنین احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح کارزان و محور قدیم سرابله که پیمانکاران در این طرح ها مشغول عملیات اجرایی هستند.

وی افزود: عملیات حفاری تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در حال اجرا است که از سمت ایلام تا کنون ۵۷۲ متر حفاری صورت گرفته و از سمت سرابله نیز ۱۵۲ متر حفاری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا با همکاری پیمانکاران پروژه چهار خطه کردن قسمت های مهمی از مسیر ایلام تا شباب تا اربعین سال جاری تکمیل و زیر با ترافیک قرار گیرد.

 

دوستی با اشاره به احداث تقاطع جاده چشمه چاهی- سفید خانی شهرستان سیروان بیان کرد: پی گیری های لازم برای احداث این تقاطع به انجام رسیده که در صورت تأمین اعتبار اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.

شناسه خبر 84604