شناسه خبر:84615
1403/4/20 13:27:40

استاندار همدان گفت: اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی شامل مرغ، گوشت، شکر و برنج با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

استاندار همدان با اشاره به اینکه ذخایر کالاهای اساسی بسیار خوب است، متذکر شد: این مقدار درحال افزایش است؛ برای مثال یک‌هزار و 400 تُن برنج جهت استفاده هیئت‌های مذهبی در ایام عزای سالار شهیدان به بازار تزریق خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد بر تخصیص گوشت قرمز، شکر و برنج به هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و افزود: آرد نیز باید با کنترل و نظارت دقیق در اختیار نانوایان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم نظارت متمرکز، اظهار کرد: اینکه هر ساعت یک گروه برای نظارت به واحد صنفی بروند، صورت خوشی نداشته و نتیجه مثبتی نیز نخواهد داشت. اگر بازرسی‌ها متمرکز باشد، این موضوع سامان پیدا می‌کند و اتاق اصناف می‌تواند نقش‌آفرینی ویژه داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به گلایه شهروندان از ساعت کاری نانوایان، توضیح داد: با تغییر ساعت کاری ادارات، نیاز است ساعت کاری نانوایان نیز تغییر کند تا مردم بتوانند صبح‌ها نان تازه تهیه کنند؛ ضمن اینکه کیفیت نان نیز نیازمند ارتقا بوده و باید با نظارت دقیق‌تری دنبال شود‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به وضعیت مثبت جوجه‌ریزی در استان، تصریح کرد: درحال حاضر خوشبختانه نیاز استان تأمین شده و توان صادرات مازاد آن را داریم.

وی در بخش دوم سخنان خود حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را دست رد به سینه بدخواهان این سرزمین خواند و یادآور شد: این حضور موجب شادی دوستان انقلاب و یأس دشمنان این مرزوبوم شد.

استاندار همدان در خاتمه سخنان خود بیان کرد: با شهادت ناگهانی رئیس‌جمهور فقید ممکن بود مشکلات متعددی پیش بیاید، اما با درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب کارها با آرامش و امنیت تمام پیش رفت؛ در بحث برگزاری انتخابات نیز حافظان امنیت در سطوح مختلف جانانه تلاش کردند تا بتوانیم یک انتخابات سالم و با امنیت برگزار کنیم.

* تدوین سند نظارت متمرکز بر واحدهای صنفی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از موارد نگرانی کسبه بازار، تعدد بازرسی‌ها و مراجعه‌ دستگاه‌های متعدد به واحد صنفی است، از طرفی انتظارات مردم هم محقق نمی‌شد؛ بنابراین با ایجاد حس نظارت بر بازار جلساتی مبنی بر تدوین سندی برای روش اجرای نظارت بر بازار در قالب تیم مشترک برگزار شد که هم دغدغه واحد صنفی رفع و هم برای مردم اطمینان خاطر فراهم شود.

سیدمجتبی حسینی افزود: بر این اساس به کمک 30 نفر از مجموعه تیم حافظان نظام و افرادی از سپاه در قالب گشت مشترک، مقرر شد در روزهای آتی بازرسی با ساختار و فرآیند مشخص انجام شود.

* ذخایر کالاهای اساسی در استان قابل توجه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه 85 هزار هکتار گندم آبی داشتیم، عنوان کرد: برداشت از ابتدای تیرماه شروع شده و 90 هکتار آن به ارزش یک‌هزار و 500 میلیارد تومان خریداری شده است‌.

رضا بهراملو خاطرنشان کرد: 55 مرکز خرید، 700 هزار تُن گندم را خریداری خواهند کرد.

وی افزود: برداشت جو در اواخر تیرماه به پایان می‌رسد که 50 هزار هکتار آن آبی و 90 هزار هکتار آن دیم بوده که 50 هزار هکتار آن خریداری شده است.

این مقام مسئول با این بیان که کلزا، کاملینا و گلرنگ که جزء دانه‌های روغنی هستند نیز کشت قراردادی دارند، تصریح کرد: خیال کشاورزان از بابت کشت و فروش آن راحت است.

بهراملو ادامه داد: پنج‌ هزار و 137 تُن کنجاله سویا داریم، ذرت 6 هزار تُن، برنج هندی سه هزار و 512 تُن و گندم 132 هزار تُن؛ ضمن اینکه گوشت منجمد، گوشت مرغ منجمد و جو نیز دارای ذخایر خوبی در استان است.

وی تأکید کرد: درخصوص جوجه‌جه‌ریزی نیز خوشبختانه 103 درصد پیش‌بینی محقق شده و نسبت به ماه قبل 27 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ورودی 560 رأسی دام به استان، گفت: همین عامل سبب ثبات قیمت گوشت قرمز و در برخی موارد کاهش قیمت است.

بهراملو در خاتمه سخنان خود به کالاهای اساسی توزیع‌شده نیز اشاره کرد و افزود: اقلامی نظیر برنج ایرانی، برنج هندی، مرغ منجمد، گوشت منجمد، شکر، سویا، ذرت، گوشت گرم و گوشت منجمد گوساله از ابتدای سال در استان توزیع شده است.

 

 

 

شناسه خبر 84615