شناسه خبر:84679
1403/4/21 14:01:50

مانور سراسری جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز روز پنجشنبه در استان مرکزی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران در اراک، گفت: این مانور جهادی با هدف شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر و انشعاب‌های غیرمجاز برق با دستور قضایی و همکاری پلیس امنیت اقتصادی برگزار شد.

محمود محمودی افزود: بیش 16 هزار دستگاه ماینر با هدف پیشگیری از تولید رمز ارزها با برق شهری تاکنون با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و دستور مراجع قضائی در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: 16هزار دستگاه ماینر، از سه‌هزار و 610 مزرعه شناسایی و جمع‌آوری شده که بار مصرفی آنها معادل 50 مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و فراهان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مانور جمع‌آوری دستگاه‌های تولید رمز ارز در استان محدود به یک روز نیست و در طول تابستان با هدف کاهش مصرف برق غیرمجاز و همچنین انشعاب‌های غیرمجاز برق برگزار و دنبال می‌شود.

محمودی اظهار کرد: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را با شماره‌گیری سامانه 121 اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و یا شماره همراه 09018071800 اطلاع دهند.

وی عنوان کرد: به عامل شناسایی برای هر دستگاه ماینر غیرمجاز از یک 10 میلیون ریال تا سقف 250 میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی هم به خبرنگاران گفت: به منظور پیشگیری از استفاده غیرقانونی از انرژی گران بهای برق، با تعامل فراگیر با اداره برق استان مرکزی، مبارزه با فعالیت غیرقانونی در استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، 154 دستگاه ماینر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان شناسایی شده و جلوگیری از قاچاق کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد مانند کولرهای گازی هم در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

سرهنگ محمدعقیل سلگی افزود: پلیس بر اساس قانون، با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور، برخورد قاطع دارد و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای امنیت جامعه بهره می‌برد.

وی، از آحاد مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در منازل، مزارع و شرکت‌ها و همچنین قاچاق کالا را در اسرع وقت از طریق تلفن 096300 به پلیس جرایم اقتصادی اطلاع دهند.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری این مانور، تفاهمنامه‌ای بین شرکت توزیع برق استان مرکزی و پلیس امنیت اقتصادی فراجا در راستای شناسایی ماینرهای غیرمجاز در استان امضاء شد.

شناسه خبر 84679