شناسه خبر:84990
1403/4/31 18:20:31
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودراهنگ:

825 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودراهنگ از مسدودسازی 825 حلقه چاه غیر مجاز از سال 99 تاکنون در این شهرستان خبر داد.

علیرضا مهراب‌پور اظهار کرد: از آنجا که نظارت و بازرسی از نحوه اقدامات اداره امور آب شهرستان ضرورت داشت، بنابراین به همراه قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کبودراهنگ از عملیات انسداد چاه‌های غیر مجاز این شهرستان بازدید لازم به عمل آمد.

وی افزود: حفاظت از منابع آب شهرستان یک وظیفه فرادستگاهی است و می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی نقش بسزایی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: این شهرستان بیشترین اُفت سطح آب زیرزمینی در استان را تجربه می‌کند و امروز باید با اقدامات تبیینی، سلبی و حفاظتی مانع از اُفت بیشتر منابع آب در این شهرستان شویم.

وی با بیان اینکه تولید و کسب درآمد به هر قیمتی و بدون توجه به کمبود آب شرب و بدون نگاه به مسئله حیاتی آب به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست، بیان کرد: با توجه به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی، باید بیشترین آگاهی‌بخشی، صرفه‌جویی، استفاده از ابزارهای نوین جهت مدیریت مصرف آب و به‌طور کلی بیشترین بهره‌وری در بخش کشاورزی انجام شود.

* صرفه‌جویی در مصرف 17 میلیون و 500 هزار متر مکعب با مسدودسازی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودراهنگ افزود: از سال 1399 تاکنون در شهرستان کبودراهنگ تعداد 825 حلقه چاه غیر مجاز با حجم آب صرفه‌جویی 17 میلیون و 500 هزار متر مکعب مسدود شده است.

وی عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز را 26 هزار و 293 متر برشمرد و یادآور شد: 89 درصد پرونده‌های چاه‌های فاقد پروانه (فرم 1 و 5) بررسی و تعیین تکلیف شده است.

مهراب‌پور اضافه کرد: 28 درصد چاه‌های مجاز در شهرستان کبودراهنگ به کنتور هوشمند مجهز شده است.

* 595 حلقه چاه در شهرستان کبودراهنگ به کنتور مجهز شده است

وی عنوان کرد: از مجموع تعداد دو هزار و 104 حلقه چاه مجاز در شهرستان تعداد 595 حلقه چاه به کنتور مجهز شده است که بیشترین آن‌ها روی چاه‌های کشاورزی نصب شده است.

دادستان کبودراهنگ با بیان اینکه ارائه خدمات به صاحبان چاه‌های مجاز تا زمان نصب کنتور ممنوع است، گفت: این قبیل اقدامات مانند انسداد چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتور روی چاه‌های مجاز، تعدیل پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، استفاده از پساب فاضلاب و آشنایی با روش‌های نوین و علمی برای بهره‌برداری از منابع آبی به جهت مدیریت مصرف آب است و با جدیت دنبال خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 84990