شناسه خبر:85131
1403/5/3 15:17:10

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نامه‌ای انتقادی را در خصوص مسایل ورزشی به مدیرعامل پتروشیمی شازند ارسال کرد و خواستار ارائه گزارش مالی اسپانسری پتروشیمی در امر ورزش استان و کشور در اسرع وقت شد.

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نامه‌ای انتقادی را در خصوص مسائل ورزشی به مدیرعامل پتروشیمی شازند ارسال کرد.
در متن این نامه آمده است: تصاویری در فضای مجازی رویت شد که امیدوارم واقعی نباشد، اصل پرداختن به ورزش در حوزه قهرمانی و همگانی بسیار خوب است اما اگر به چاشنی پهلوانی آمیخته نشود یقیناً با معیارهای اسلامی و ایرانی ما که الهام گرفته از امام علی(ع) است و تا امروز پوریای ولی‌ها، تختی‌ها و سلیمانی‌ها را پرورش داده سنخیت خوبی نخواهد داشت.
در بخش دیگری از این نامه گفته شده است: امروزه ورزش در عرصه قهرمانی هم تشنه پهلوان‌پروری و ترویج روحیه پهلوانی است و در عصر صنعت که ورزش را ممزوج با علم به یک منظومه مترقی در روابط بین‌الملل تبدیل کرده، اگر صنایع به دنبال تبلیغ هستند راهی بهتر از تعمیم و توسعه ورزش نیست.
در این نامه اضافه شده است: حال‌آنکه صنعت مادرتخصصی و مهمی چون پتروشیمی در منطقه محروم شازند، شهرستانی با مردمان پرتلاش و ولایت‌مدار و البته کم‌توقع بعد از سال‌ها ثمره آن به بار نشسته، انتظار بیهوده‌ای نیست که هرگونه کمک و مساعدت و پشتیبانی از هر تیم ورزشی منحصر به استان و به‌ویژه شهرستان شازند بااین‌همه استعداد بالقوه در ورزش شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نامه گفته است: نگاه مسئولان استان هیچگاه تعصبات منطقه‌ای و استانی نبوده و نیست،
اما اینکه پتروشیمی شازند با هر تفکر و راهبرد مدیریت کلان کشوری، در استخدام، آلودگی هوا، ترافیک و حوادث جاده‌ای کام مردم زحمتکش شهرستان را تلخ کند و صرفا ساخت چند مدرسه و بر پایی مراسمات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی سهم بسیار ناچیز استان شود و اسپانسری از تیم فوتبال به نام شهرستان و به کام تیم تهرانی و در جایی لیگ کشتی یک شهرستان در شمال کشور و در مورد آخر واگذاری خودرو به قهرمانان تیم تنیس جای تأسف و تعجب دارد.
نظری در این نامه گفته است: امیدوارم که این مورد اخیر امتداد ۲ اتفاق قبل نباشد و اساساً صحت نداشته باشد، در غیر این صورت به‌عنوان رئیس کمیته امنیت ورزش استان و فردی که عرصه‌های ورزش استانی و کشوری را می‌شناسد و سال‌ها در این حوزه دست‌اندرکار بوده، مطالبه جدی شهرستانی و استانی را برای حداقل‌های کمک به ورزش پیگیر خواهم بود، با این رویکرد که پتروشیمی شازند متعلق به کل کشور است اما سهم همیشگی و لاینفک از این مجموعه معظم برای شهرستان نباید در هیاهوی اسپانسری تیم‌های خارج از استان به بوته فراموشی سپرده شود.
در این نامه اضافه شده است: لذا لازم است دراسرع‌وقت نسبت به ارائه گزارش مالی اسپانسری در امر ورزش استان و کشور به این معاونت و نهادهای نظارتی اقدام و در اولین مرحله هرگونه کمک مالی در این بخش را تا تصمیم شورای ورزش استان مرکزی که به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد، متوقف نماید.
#ورزش

شناسه خبر 85131