شناسه خبر:15528
1398/10/4 08:26:19

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: فروردین‌ماه سال جاری بود که در پی بارندگی‌ها و وقوع سیلاب، واحدهای شهری و روستایی در برخی مناطق آسیب دیده و دچار تخریب‌ یا خسارت‌های جدی شدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مأمور اصلی امر بازسازی در مناطق سیل‌زده کرد و گفت: تمهیدات لازم برای این کار در نظر گرفته‌شده و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی طبق تفاهم‌نامه باید با بنیاد مسکن مشارکت کنند.

مجموعه بنیاد مسکن استان همدان نیز در پی این مأموریت در نخستین گام، کار را با سرعت و دقت در مناطق شهری و روستایی سیل‌زده در شهرستان‌های مختلف آغاز کرد و به ارزیابی خسارت‌های عارض شده بر واحدهای مسکونی پرداخت که نتیجه آن دستیابی به مختصات روشنی از وضعیت موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود.

بنیاد مسکن ملایر نیز یکی از شهرستان‌هایی بود که از ابتدای بحران وارد کار شده و با کمک مردم،‌ ساخت‌وساز‌ها را آغاز کرد. بر این اساس جمعی از اصحاب رسانه روز گذشته از دو روستای شادکندی و الفاوت بازدید و میزان پیشرفت کار را از نزدیک مشاهده کردند.

طبق گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته یک هزار و 721 واحد احداثی، دو هزار واحد تعمیری و 810 پرونده معیشتی در سطح این شهرستان شناسایی و با ابلاغ اعتبارات، کار بازسازی در آن‌ها آغاز شده‌است.

گزارش مبسوط از بازدید میدانی خبرنگار سپهرغرب از روند بازسازی‌ها در دو روستای الفاوت و شادکندی را در شماره بعدی روزنامه سپهرغرب بخوانید.

شناسه خبر 15528