شناسه خبر:19513
1399/1/21 22:14:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: باید توان مدیریتی استان صرف طرح‌ها و پروژه‌هایی شود که قابلیت اجرایی داشته و از این رو منطقه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج باید به بهره‌برداری برسند.

بهمن مرادنیا در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کردستان که به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پروژه‌های مهم و سازگار با شعار سال برای اتمام، اختصاص‌یافت، اظهار داشت: در استان به جای اینکه تعداد زیادی پروژه پراکنده داشته باشیم، لازم است چند پروژه مهم و اثرگذار را در دستور کار قرار‌‌دهیم و آنها را در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در کردستان دنبال ایجاد صنایعی هستیم که اشتغال پایدار به‌دنبال داشته‌باشند، افزود: پروژه‌های صنعتی بزرگی که برای استان تعریف‌شده، بخش زیادی از کارهایشان که نیازمند پیگیری‌های فراوان بوده، انجام شده‌است که نمونه آن تأمین اعتبار و خوراک برای پتروشیمی بعث کردستان بوده که با عادی‌شدن وضعیت کشور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بر ضرورت اتمام و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج تأکیدکرد و ادامه‌داد: سال گذشته ما 1٨ میلیارد تومان از اعتبارات استان را به اتمام این شهرک‌ها، اختصاص‌دادیم و قرار‌شد شرکت شهرک‌های کشور هم، معادل همین رقم را اختصاص‌دهد که این کار را نکرده‌است.

مرادنیا یادآور‌شد: لازم‌است شرکت شهرک‌های صنعتی استان به‌صورت جدی پیگیر دریافت و هزینه‌کرد این اعتبارات شود و این دو شهرک در سال‌جاری به اتمام برسند و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به زیر ساخت‌های صنایع دستی و گردشگری شد و بیان‌کرد: ما قرار است در استان، برنامه‌ها و مراسم‌های ملی و بین‌المللی داشته‌باشیم و عملاً امکانات گردشگری جوابگوی این برنامه‌ها نیست.

استاندار کردستان گفت: در سنندج هتل‌هایی که برای ساخت، تسهیلات دریافت‌کرده‌اند، باید در کمترین زمان به بهره‌برداری برسند، زیرا ما معتقدیم، ساخت هتل، در خدمت توسعه استان است.

شناسه خبر 19513