شناسه خبر:22492
1399/3/11 00:17:48

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری باند سارقان خودرو و کشف حدود دو میلیارد و 500 ریال اموال مسروقه توسط مأموران کلانتری 12 شهرستان ملایر خبر داد.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در تشریح این خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی لوازم و قطعات داخل خودرو در شهرستان ملایر، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 12 این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی، سرنخ‌هایی از مخفیگاه یکی از این سارقان به‌دست آمد و نامبرده در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سردار کامرانی‌صالح بیان کرد: با راهنمایی متهم و در بررسی‌های دقیق و فنی، مخفیگاه سه همدست وی شناسایی و با اعزام سه تیم عملیاتی این نفرات نیز در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودروی مسروقه پراید به همراه مقادیر قابل توجهی قطعات و لوازم داخل خودروی ربوده‌شده شامل ECU، باطری، لاستیک، جعبه آچار و غیره به ارزش 780 میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به اینکه باند سارقان پس از سرقت خودروهای مورد نظر قطعات آن‌ها را در یکی از شهرستان‌های مجاور به فروش می‌رساندند، گفت: در مرحله دوم مأموریت با تلاش مأموران سرانجام مخفیگاه سارقان خودروهای سواری شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی چهار متهم این باند در یک عملیات ضربتی قبل از اقدام به فرار، دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: متهمان در تحقیقات فنی و تخصصی به 10 فقره سرقت اعتراف کردند و دو دستگاه خودروی مسروقه پژو و پراید به همراه مقادیر قابل توجهی لوازم و قطعات داخل خودرو به‌سرقت‌رفته به ارزش ریالی یک میلیارد و 700 میلیون ریال کشف و هر هشت سارق با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با تقدیر از همکاری‌های مجدانه دستگاه قضائی در برخورد قاطعانه با این باندها، گفت: برخورد قاطعانه و هوشمندانه با مجرمان و سارقان به‌صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

شناسه خبر 22492