شناسه خبر:2979
1397/9/10 09:37:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان بر برگزاری باشکوه کنگره مشاهیر کرد تأکید کرد و گفت: کنگره مشاهیر کرد باید در ابعاد بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه هماهنگی کنگره مشاهیر کرد ضمن یادآوری اهمیت برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی مختلف در استان کردستان، اظهار کرد: هدف از برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک کار نمایشی و صوری نیست، بلکه این کنگره باید با شکوه هرچه تمام‌تر و در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی با بیان اینکه کنگره مذکور نباید تنها در سطح ایران برگزار شود و شامل همه کردهای ساکن در هر نقطه از جهان می‌شود، افزود: افرادی که در این کنگره معرفی می‌شوند، باید چهره‌های مهم و دارای وجاهت و مقبولیت باشند.

استاندار کردستان ادامه داد: در راستای برگزاری مطلوب کنگره هرگونه کمکی صورت خواهد گرفت و در سطح کلان با مقامات تصمیم‌گیر کشور رایزنی خواهیم کرد.

مرادنیا با اشاره به اینکه محدودیتی در دعوت از میهمانان کنگره وجود نخواهد داشت، یادآور شد: سعی خواهیم کرد در زمان برگزاری کنگره از حضور مقامات کشوری نیز بهره‌مند شویم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: برگزاری کنگره مشاهیر کرد می‌تواند نقشی بسیار مهم در زدودن ذهنیت‌های منفی از کردستان داشته باشد.

گفتنی است، کنگره مشاهیر کرد در ششم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد و هم‌اکنون کمیته‌های مرتبط با کنگره تشکیل شده است.

شناسه خبر 2979