شناسه خبر:36667
1399/11/26 09:44:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: از ابتدای سال جاری 570 نفر در شهرستان دهلران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

مجتبی عنبری اظهار کرد: از این تعداد 320 نفر کارجوی شهری و روستایی، 157 نفر سرباز و 75 نفر دانش‌آموز کاردانش بوده و به‌نوعی تمرکز آموزشی مرکز اغلب روی کارجویان، دانش‌آموزان و سربازان نیروهای مسلح بوده است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران به‌عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: شعبه سیار ویژه دانش‌آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین‌آباد نیز فعالیت دارند.

عنبری تصریح کرد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی گسترده بوده و کارجویان شهری، روستایی، دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان، متقاضیان بیمه بیکاری و غیره است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی برای به‌کارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، 50 نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برق کار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب کردند و پس از قبولی در آزمون عملی، در شرکت‌های نفت و گاز جذب و به‌کارگیری شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مرکز دهلران تعداد 18 آموزشگاه آزاد را زیر پوشش دارد که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی هستند که در این حوزه تعداد 50 نفر به‌عنوان مؤسس، مربی و مدیر آموزشگاه به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

عنبری گفت: آموزش‌های ارائه‌شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی‌پزی و زبان انگلیسی است.

شناسه خبر 36667