شناسه خبر:83678
1403/3/26 14:05:35
استاندار همدان خطاب به کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاون‌گران استان همدان:

کشور بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون اقدام شما در جهاد اقتصادی است

استاندار همدان ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاون‌گران استان همدان در دولت سیزدهم، ابراز کرد: کشور بخش قابل توجهی از موفقیت‌های خود را در عرصه‌های اقتصادی، مدیون حماسه‌آفرینی‌های شما در عرصه جهاد اقتصادی است که در شرایط سخت توانستید موانع و مشکلات را از پیش روی مردم ایران بردارید.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر شنبه در نشست صمیمی با کارگزاران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاون‌گران استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور شهید همواره تأکید بر خدمت‌رسانی به مردم داشتند؛ شهادت ثواب خدمت صادقانه به مردم است که شهیدرئیسی و همراهان ایشان نیز شهد شیرین شهادت را در خدمت کردن به مردم نوشیدند.
این مقام مسئول اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه خاصی به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کارگران داشت و دغدغه اصلی شهیدرئیسی نیز پرهیز از هرگونه تبعیض بین مردم بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و تسلیت ارتحال حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده اسبق ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان به حاضران در این جلسه، ابراز کرد: آیت‌الله محمدی 50 سال از عمر شریف خود را صرف یادگیری علوم اسلام و حوزوی کردند تا اسلام و مبانی آن را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.

استاندار همدان ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر امام‌جمعه اسبق همدان در شهرستان‌های فامنین و همدان، عنوان کرد: تاکنون به یاد ندارم که این عالم مجاهد و ربانی با تلخی و کنایه با کسی برخورد داشته باشد و اخلاق‌مداری یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر آیت‌الله طه‌محمدی در همدان جلوگیری از فروپاشی یک‌هزار و 200 خانواده بود، گفت: این روحانی وارسته و مجاهد در مرکز تحکیم بنیاد خانواده توانست از فروپاشی یک‌هزار و 200 خانواده که درگیر مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی بودند یا قصد طلاق داشتند، جلوگیری کند.

وی با اشاره به آثار و تألیفات ارزنده به‌جای‌مانده از نماینده اسبق ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و پاسداشت خدمات ایشان در تأسیس حوزه علمیه خواهران و برادران در شهرستان فامنین، خاطرنشان کرد: ایشان استاد اخلاقی بودند که توانستند ابوعلی‌سینا را به‌عنوان یک چهره شاخص علاوه‌بر کشور‌های همسایه، در جهان معرفی کنند و در کسوت ریاست بنیاد بوعلی‌سینا نیز منشأ خیروبرکت برای این استان، جامعه پزشکی و مردم شریف پایتخت تاریخ و تمدن ایران بودند.

استاندار همدان با بیان اینکه خدمات ارزنده آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی نیز هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد، گفت: شهیدرئیسی علاوه‌بر اینکه هیچگاه خستگی نمی‌شناخت و همواره خدمت کردن به مردم را در رأس کار خود داشت، تعامل و ارتباط خوب و سازنده‌ای نیز با سران قوه قضائیه و مقننه برقرار کرد.

قاسمی‌فرزاد تبعیت از ولی فقیه و امام مسلمین را از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید دانست و ادامه داد: شهیدرئیسی در برخورد با افرادی که به او افترا و تهمت می‌زدند نیز به‌گونه‌ای برخورد می‌کرد که آن‌ها شیفته اخلاق، رفتار و کردار او بودند و ایشان با کار‌هایی که در این دولت انجام داد، افراد زیادی را مجذوب خود کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاون‌گران استان همدان در دولت سیزدهم، ابراز کرد: کشور بخش قابل توجهی از موفقیت‌های خود در عرصه‌های اقتصادی، مدیون حماسه‌آفرینی‌های شما در عرصه جهاد اقتصادی است که در شرایط سخت توانستید موانع و مشکلات را از پیش روی مردم ایران بردارید.

استاندار همدان از رشد قابل توجه در زمینه بیمه تأمین اجتماعی مردم استان خبر داد و افزود: اگر دولت سیزدهم توانست موفقیتی در این سه سال داشته باشد، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی تمام کسانی است که همچون شهیدرئیسی به فکر خدمات‌رسانی به مردم بودند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به بهره‌برداری از چهار پروژه ورزشی ویژه کارگران در این روز با رویکرد ایجاد نشاط و شادی در بین جامعه کارگری، بیان کرد: دولت سیزدهم در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز اقدامات خوبی داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به مصوبات سفر شهیدرئیسی به همدان و تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده از گذشته اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید مسیر و راه نورانی شهیدرئیسی را ادامه دهد، گفت: همه تلاش ما این است که بتوانیم در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری شاهد حضور گسترده همه اقشار جامعه در پای صندوق‌های رأی باشیم که همواره دشمنان این کشور تلاش می‌کنند تنور انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را سرد کنند.

استاندار همدان ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی شورای محترم نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: شورای نگهبان همواره در تأیید صلاحیت افراد شرایط عمومی، اختصاصی و اعتقادی آنان را مد نظر قرار می‌دهد.

قاسمی‌فرزاد کارآمدی و کارآیی را از مهم‌ترین ویژگی‌های هر رئیس‌جمهوری دانست و افزود: مردم در کشور به فردی برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری نیاز دارند که با برنامه مدون وارد میدان انتخابات شده باشد؛ چراکه این حق مردم است بدانند فرد مورد نظر آن‌ها دارای چه سوابق و رویکردهایی است.

* سال گذشته 42.5 درصد اشتغال استان سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاه بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و تسلیت ارتحال نماینده اسبق ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان به حاضران در این جلسه، خاطرنشان کرد: از پیگیری‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز برای برگزاری این جلسه که با حضور افراد مؤثر برگزار می‌شود، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه انتخابات سپردن سرنوشت کشور به یک فرد و یک مجموعه است، گفت: باید در شرایط فعلی فردی وارد این عرصه و میدان شود که دارای برنامه در حوزه اقتصاد باشد؛ چراکه امروز در کشور بیشتر از هر چیزی، توجه به مسئله اقتصاد دارای اهمیت است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد و تعامل سازنده با سایر کشورها، ابراز کرد: در عرصه اقتصادی شاهد رشد تولید در استان همدان هستیم که این موفقیت مرهون تلاش جامعه کارگری، کارفرمایی و کارآفرینی استان بوده و در رأس آن استاندار محترم نیز نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در بخشی از واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کارگر مواجه هستیم، عنوان کرد: حوزه اشتغال شامل دو بخش دانشگاهی و غیر دانشگاهی است که در سال گذشته 42.5 درصد اشتغال استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها پوشش داده بودند.

حسینی عرصه اقتصاد و اشتغال را از حوزه‌هایی دانست که همواره مورد نقد مردم بوده و گفت: در استان همدان شاهد کاهش نرخ بیکاری و همچنین کاهش استفاده از بیمه بیکاری هستیم که این موضوع بیانگر آن بوده که خروج کارگر از واحد‌های تولیدی کاهش چشمگیری داشته است.

وی از تحقق 118 درصدی تعهد اشتغال استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز که مسئله تورم ماهیانه نقطه به نقطه در سطح کشور بررسی شد، این استان رتبه 27 را کسب کرد؛ این موضوع نشان‌دهنده آن بوده که همدان ازجمله استان‌های موفق در زمینه کاهش تورم است.

* احیای مجدد کالابرگ از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در جلسه با بیان اینکه نشست ما برای دومین‌بار است که در سال 1403 با حضور استاندار محترم همدان برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین اهمیت حضور و مشارکت بالا در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری است که مردم همچون گذشته در این زمینه حماسه‌آفرینی خواهند کرد.

یوسف شعبانی با اشاره به تنوع گسترده ارائه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم به جامعه هدف، خاطرنشان کرد: احیای کالابرگ الکترونیکی نیز از دیگر اقداماتی است که دولت سیزدهم با هدف توجه به اقشار کم‌درآمد جامعه آن را راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنرانی خود تأکید بر این داشتند که با شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه ایشان هیچ خللی در کار‌های اجرایی کشور رخ نخواهد داد، ابراز کرد: این اداره در راستای ترویج سبک زندگی سالم و ایجاد نشاط در بین جامعه کارگری، چهار مجموعه ورزشی را با حضور استاندار محترم همدان صبح امروز به بهره‌برداری رساند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری نشست‌های تبیینی انتخابات با حضور سخنرانان مجرب و مطرح کشوری خبر داد و ادامه داد: این برنامه در چند مرحله با همکاری فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان در راستای تحقق امیدآفرینی، اعتمادسازی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی برگزار شد.

شعبانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی اداره کار در این جلسات بیان موانع و مشکلات موجود در جامعه کارگری است، عنوان کرد: این جلسات در طول سال نیز استمرار خواهد داشت تا بتوانیم مشکلات موجود را در سطح استان شناسایی کرده و به سمع و نظر مدیران استانی برسانیم.

شناسه خبر 83678