شناسه خبر:37537
1399/12/14 10:10:31
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

دانش‌آموزان دارای فقر تغذیه‌ای باید حمایت شوند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: وجود 12 هزار دانش‌آموز لاغر در استان نگران‌کننده است و دانش‌آموزان دارای فقر تغذیه‌ای باید حمایت شوند.

بهرام نصراللهی‌زاده در نشست شورای آموزش‌وپرورش کردستان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا موجب استفاده بالا از فضای مجازی و عدم تحرک دانش‌آموزان شده که افزایش چاقی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه وجود 12 هزار دانش‌آموز لاغر در استان نگران‌کننده است، ابراز کرد: کودکان خانواده‌هایی که دچار فقر شدید هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول افزود: کمیته‌ای باید با حضور نهادهای حمایتی و آموزش‌وپرورش تشکیل شود تا دانش‌آموزان دچار فقر تغذیه در کل استان زیر پوشش قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: سلامت جسمانی دانش‌آموزان با عنوان پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم انجام شد که براساس آن از 29 شهریورماه پایش قد و وزن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

افشین خوشگوار افزود: در این طرح 279 هزار نفر معادل 97 درصد دانش‌آموزان زیر پوشش قرار گرفتند که بر این اساس 9.13 درصد دانش‌آموزان چاق بودند.

وی اعلام کرد: 1.74 درصد دانش‌آموزان استان نیز به دلیل ژنتیک و تغذیه نامناسب دارای کمبود وزن هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون مرحله چهارم غربالگری و پایش مجدد وزن دانش‌آموزان درحال انجام بوده و نیاز است رسانه‌ها با ترویج سبک زندگی سالم آحاد جامعه را نسبت به تغذیه سالم و ورزش کردن آگاه کنند.

      659 کلاس درس در کردستان درحال احداث است

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس کردستان نیز گفت: 659 کلاس درس در استان کردستان درحال احداث بوده که برای تکمیل آن به 198 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ماجد احمدی اظهار کرد: درحال حاضر 174 پروژه آموزشی در قالب 659 کلاس درس در دست اجرا است.

وی به اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها پرداخت و گفت: 198 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 174 پروژه یادشده نیاز است.

این مقام مسئول اعلام کرد: بازسازی 76 کلاس درس از اعتبارات ملی و 23 کلاس درس نیز از اعتبارات استانی در کردستان آغاز شده که درحال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان بیان کرد: سیستم گرمایشی تعداد 6 هزار و 325 کلاس درس تا پایان سال 98 استانداردسازی شدند و اکنون هیچ مدرسه‌ای در استان دارای بخاری نفتی نیست‌.

احمدی به طرح مقاوم سازی مدارس پرداخت و گفت: در سال جاری 6 مدرسه با 50 کلاس درس درحال مقاوم‌سازی است که سه میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: در سنوات قبل 173 کلاس درس استان کردستان به همت سازمان توسعه و نوسازی مدارس استان مقاوم‌سازی شده‌اند.

شناسه خبر 37537