شناسه خبر:41224
1400/3/6 09:25:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از جذب یک‌هزار و 900 حامی جدید برای ایتام استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

«غلامرضا صیادزاده» روز چهارشنبه افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف جلب و جذب حمایت و مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی و فعال شده که حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک‌های نقدی، ضمن حمایت از این افراد، زمینه برای رشد و تضمین آینده و موفقیت آن‌ها برای حضور در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: امسال و در ماه مبارک رمضان طرح پویش «ایران مهربان» با شعار «هر ایرانی حامی یک فرزند یتیم و محسنین» با استقبال خوبی در استان همدان مواجه شد، به نحوی که در این مدت یک‌هزار و 900 نیکوکار جدید برای حمایت از ایتام و محسنین استان اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند.

صیادزاده به اجرای طرح «هر بسیجی حامی یک فرزند معنوی» نیز اشاره و تصریح کرد: با توافق کمیته امداد امام راحل و بسیج، زمینه مناسب برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ انفاق و مشارکت‌پذیری در سطح جامعه بزرگ و وسیع بسیجیان فراهم شده که از این ظرفیت برای حمایت از ایتام و محسنین استان و افزایش سرانه دریافتی این عزیزان استفاده خواهد شد.

وی شمار فرزندان تحت حمایت طرح محسنین و اکرام ایتام استان همدان را حدود 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: مجموع حامیان خیر این نهاد نیز از 42 هزار و 740 نفر در پیش از ماه مبارک رمضان، هم‌‌اکنون به 44 هزار و 640 نفر افزایش‌ یافته است.

صیادزاده افزود: این تعداد خیر نیک‌اندیش طی سال جاری بیش از هشت میلیارد و 700 میلیون تومان برای حمایت از فرزندان تحت حمایت خود در قالب مساعدت ماهیانه، فطریه و عیدی، پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هریک از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای شماره کارت بانکی مختص به خود هستند، تأکید کرد: همه کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌صورت مستقیم به‌ حساب فرزندان معنوی آنان واریز می‌شود و همشهریان نوع‌دوست برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان نیازمند می‌توانند علاوه‌بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان، به پایگاه اینترنتی به نشانی ekram.emdad.ir مراجعه و یا عدد یک را به سرشماره 3000333381 پیامک کنند.

51 هزار و 245 خانواده با جمعیتی معادل 102 هزار نفر به‌صورت مستمر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 41224