شناسه خبر:45992
1400/6/27 09:52:44
برای انجام سفر یک‌روزه؛

وزیر بهداشت وارد کرمانشاه شد

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بررسی وضعیت کرونایی استان کرمانشاه برای انجام سفری یک‌روزه وارد کرمانشاه شد.

بهرام عین‌اللهی صبح روز گذشته با هدف بررسی وضعیت کرونایی کرمانشاه وارد این استان شد.

در این سفر عین‌اللهی علاوه‌بر بازدید از مراکز تزریق واکسن، بیمارستان‌ها و مراکز 16 ساعته تشخیص بیماری کرونا، در ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز شرکت کرد.

همچنین در این سفر وزیر بهداشت در نشست‌های مشترک با متولیان امر بهداشتی راهکارهای مؤثر جهت کاهش شیوع این بیماری در استان کرمانشاه را ارائه داد.

گفتنی است، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور 20 شهریورماه سال جاری در نشست ملی ستاد کرونا با حضور استانداران، به نگران‌کننده بودن آمار بیماران کرونایی در کرمانشاه اشاره کرده بود.

وی در همین نشست اظهار کرد: وضعیت کرمانشاه مقداری نگران‌کننده است که امیدواریم با تلاش‌های استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان این استان، آمارهای کرمانشاه کاهش پیدا کند و ما شاهد سیر نزولی در این استان باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهمیه واکسن استان‌ها را سرعت واکسیناسیون تعیین می‌کند و افراد بالای 18سال در کرمانشاه می‌توانند از امروز برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عین‌اللهی اظهار کرد: هدف اولیه از سفرهای استانی در وزارت بهداشت، بررسی شرایط و وضعیت کرونایی استان‌ها و واکسیناسیون کرونا در آن‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون و کنترل بیماری در استان کرمانشاه، افزود: کرمانشاه از این نظر که یک استان مرزی است و استان‌های مرزی در کنترل و جلوگیری از ورود سویه‌های جدید بیماری کرونا تأثیر دارند، اهمیت ویژه‌ای در بحث واکسیناسیون جمعیت‌های هدف مشخص‌شده دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به همین منظور سهمیه واکسن استان کرمانشاه را دو برابر می‌کنیم و از مجموعه علوم پزشکی کرمانشاه می‌خواهیم با افزایش مراکز واکسیناسیون و اضافه کردن گیت‌های تزریق واکسن، واکسیناسیون عمومی را تا حداکثر 10 روز دیگر در استان کرمانشاه به پایان برسانند.

وی ادامه داد: به مجموعه علوم پزشکی کرمانشاه دستور دادیم از امروز واکسیناسیون افراد بالای 18 ساله‌ها را شروع کنند تا همه جمعیت هدف در مرحله نخست واکسیناسیون واکسینه شوند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: واکسن برای افراد زیر 18 سال نیز درحال بررسی است و پیش‌بینی می‌کنیم واکسیناسیون جمعیت بین هفت تا 18 سال نیز از دو هفته دیگر در کشور آغاز شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسیناسیون تنها راه کنترل مرگ‌ومیر در کرونا است و این مسئله به‌خوبی در اوج شیوع پنجم کرونا قابل مشاهده بود.

وی به بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: با اتمام واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی و فراهم کردن شرایط، درنظر داریم از اواسط مهرماه دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور را باز کنیم تا هرچه زودتر ضربه‌ای که سیستم آموزشی کشور در اثر شیوع این ویروس دیده را جبران کنیم.

به گفته عین‌اللهی تصمیم‌گیری برای بازگشایی سایر دانشگاه‌ها با اتمام واکسیناسیون دانشجویان و اساتید برعهده وزارت علوم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسیناسیون دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان نیز در دستور کار است و پیش‌بینی می‌شود مدارس نیز با اتمام واکسیناسیون جمعیت هفت تا 18 ساله‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز شود.

وی با اشاره به سرعت خوب واکسیناسیون در کشور، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اتمام واکسیناسیون در کشور، زندگی مردم به روال عادی گذشته اما با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی بازگردد.

شناسه خبر 45992