شناسه خبر:46529
1400/7/10 09:01:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: درخواست تصویب طرح قطبیت کشاورزی کرمانشاه در کشور را داریم.

نوربخش حاتمی هفتم مهرماه در نشست فعالین بخش کشاورزی استان با محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، از کرمانشاه به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: اگرچه استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور مطرح است و طرح قطبیت آن در دولت‌های قبل هم مطرح شده، اما این طرح هنوز به نتیجه نرسیده و مغفول مانده است.

وی با اشاره به نزدیکی سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه، گفت: در سفر آقای رئیسی به کرمانشاه تصویب طرح قطبیت کشاورزی کرمانشاه را درخواست می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمانشاه در بخش کشاورزی، افزود: بخش کشاورزی استان در عین حال که می‌تواند درآمدزایی بالا برای استان داشته باشد، می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال زیادی برای استان باشد.

وی با اشاره به تعریف 16 زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 800 پروژه در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی استان با برش شهرستانی و دهستانی تعریف کرده‌ایم که اجرای آن‌ها می‌تواند توسعه بخش کشاورزی استان را به همراه داشته باشد.

حاتمی اشاره‌ای هم به در دست اجرا بودن برنامه سه‌ساله توسعه بخش کشاورزی استان از سال 1398 داشت و گفت: امسال سومین سال اجرای این برنامه بوده و عملکرد دوساله آن مطلوب است.

وی ادامه داد: درحال حاضر برنامه چهارساله آتی توسعه بخش کشاورزی استان هم تدوین شده و امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول در بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به اتفاقات خوب رخ‌داده در بخش کشاورزی استان طی سال جاری با وجود خشک‌سالی حادث‌شده داشت و گفت: در سال زراعی گذشته اگرچه وضعیت استان از حیث نزولات جوی فاجعه‌بار بود و کمترین بارش را با بدترین پراکنش در استان داشتیم، اما با تلاش‌های صورت‌گرفته موفق شدیم از حیث خرید تضمینی گندم با ارتقای یک‌پله‌ای از جایگاه پنجم کشور به جایگاه چهارم برسیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود 10 درصد مجموع گندم خریداری‌شده در کشور، در استان کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: امسال همچنین 38 هزار تُن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شد که از حیث تولید گندم بذری رتبه نخست را در کشور داشتیم.

حاتمی گفت: امسال 70 درصد گندم دوروم خریداری‌شده در کشور در استان کرمانشاه بود.

در ادامه این دیدار فعالین بخش کشاورزی استان نظرات خود در راستای توسعه بخش کشاورزی را مطرح کردند.

شناسه خبر 46529