شناسه خبر:46629
1400/7/11 10:29:43

سپهرغرب، گروه شهر: شهر لاهتی فنلاند کمپین آگاهی از سو مصرف مواد با عنوان "شهری برای همه" به راه انداخته است؛ ساکنان علاقمند این فرصت را خواهند داشت تا در انواع فعالیت‌ها و رویدادهایی که موضوعات استفاده از مواد مخدر، ایمنی شهری و رفاه را بررسی می‌کند، شرکت کنند.

افراد اغلب از برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر در فضاهای عمومی و خیابان‌های شهر می‌ترسند؛ هدف این کمپین افزایش درک مردم از سو مصرف مواد و عوامل مؤثر در آن و همچنین یافتن راه‌هایی برای برقراری احساس امنیت بیشتر برای شهروندان در مواجهه با مصرف مواد مخدر در شهر است.

کمپین آگاهی رسانی "شهری برای همه" نه تنها بزرگسالان بلکه نوجوانان و کودکان را نیز هدف قرار داده و شامل رویدادهای مختلف جالبی برای تمام شهروندان در سنین مختلف می‌شود.

بر اساس این جنبش اجتماعی، شهروندان می‌توانند در رویدادی با عنوان کتابخانه زنده شرکت کنند. در طول این برنامه، مردم این فرصت را خواهند داشت تا به داستان‌های افراد باتجربه در این زمینه گوش دهند. سخنرانان شامل والدین معتادان به مواد مخدر، فرزندان متولد شده در خانواده‌هایی که با سو مصرف مواد مبارزه می‌کنند و همچنین افراد معتاد گوش کنند و با آن‌ها به تعامل بپردازند.

مدارس لاهتی نیز در این کمپین شرکت کردند؛ چالش دانش‌آموزان پاسخ به سوال "شهری برای همه چگونه است؟" در قالب نقاشی بود. مسئولان سپس آثار هنری کودکان را به صورت عمومی در یک نمایشگاه به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، دانش‌آموزان قادر خواهند بود به فیلم‌هایی دسترسی پیدا کنند که در مورد موضوعات ایمنی شهری است و آن‌ها را تشویق می‌کند تا در مورد ترس از تنهایی قدم‌زدن در شهر بیشتر بدانند.

 

شناسه خبر 46629