شناسه خبر:47669
1400/8/9 09:50:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: خیر اهل سنندج با اختصاص 20 میلیارد ریال مسبب آزادی 85 زندانی مالی استان شد.

مراد فتحی اظهار کرد: آزادسازی زندانیان امسال سه برابر سال گذشته بوده است که بخشی بزرگی از آن را مدیون کمک‌های خیرین استان هستیم و کمک این خیر و آزادی یک باره 85 نفر از زندانیان مالی در استان بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: فقط در ایام ربیع و هفته وحدت 105 زندانی مالی از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند که 85 نفر آن‌ها توسط یک خیر و مابقی با کمک 20 خیر دیگر استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری کردستان، قضات و زندانبانان را در آزادسازی قابل تحسین دانست و اضافه کرد: در این ایام در مجموع 193 زندانی آزاد شدند که 105 نفر آن‌ها مالی و 88 نفر هم از واجدین شرایط حقوقی و قانونی بودند که مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شده و از زندان‌های استان آزاد شدند.

یاری با اشاره به اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی را امری ارزنده و قابل تقدیر است گفت: خیّرین با آزادی بدهکاران مالی از زندان، ضمن جلب رضایت پروردگار و اجر اخروی، زمینه شادمانی خانواده زندانیان را فراهم می‌کنند.

وی یادآور شد: میزان زندانیان استان کردستان در 6 ماهه اول امسال 15 درصد کاهش یافته است که در این زمینه در کشور از رتبه نخست بهره‌مند شده‌ایم.

در حال حاضر 10 زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

شناسه خبر 47669