شناسه خبر:48143
1400/8/18 09:54:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از راه‌اندازی مرکز بین کارگاهی درودگران استان در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی و با هدف کسب تجربه در محیط واقعی به مهارت‌جویان و جویندگان شغل خبر داد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه افزود: این مرکز با حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فعال شده است و ظرفیت ایجاد اشتغال برای 50 نفر را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: مهارت‌جویان پس از طی کردن دوره‌های آموزشی تئوری و عملی در این مراکز که برای آن‌ها استانداردهای آموزشی تعیین شده است و شرکت در آزمون و قبولی در آن، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این اداره کل مبتنی بر نیاز روز و بازار کار است، افزود: مهارت‌آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

مختاران اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار به‌دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب‌وکار، از بهترین آموزش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه‌مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در مراکز جوارکارگاهی علاوه‌بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: مراکز آموزش جوارکارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استانداردهای مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند و ازلحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

 

شناسه خبر 48143