شناسه خبر:49706
1400/9/23 09:09:22

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران با اشاره به اینکه تاکنون 150 اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران ارسال شده است، گفت: علاقه‌مندان تا 20 بهمن‌ماه می‌توانند آثار خود را در سه محور علمی، ادبی و هنری ارسال کنند.

حجت‌الاسلام «سیدمرتضی حسنی‌حلم» روز دوشنبه در سومین جلسه تمهید مقدمات برگزاری جشنواره سراسری اذان منتظران اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ اذان از اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های اداره ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، صداوسیما، مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مجموعه فرهنگی خاتم‌الاوصیا در کشور و دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره استفاده شود.

دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران اظهار کرد: کمیته داوری آثار به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته نظارت و ارزیابی به اداره کل اوقاف و امور خیریه محول شد.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم گفت: شهرداری همدان به نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی این جشنواره در نقاط پُرتردد شهر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره برای نخستین‌بار در سطح کشور و در استان همدان است، افزود: استان همدان به‌عنوان دارالمؤمنین ظرفیت‌های بالایی در برگزاری جشنواره اذان منتظران دارد.

دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران گفت: اذان تنها اعلام خبر نیست، بلکه چکیده‌ محتوای نماز و یک الگو و نماد معنادار است.

شناسه خبر 49706