شناسه خبر:50052
1400/10/1 11:22:15

شهردار بهار از تخفیف 50 درصدی شهرداری بهار برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری خبر داد. مهدی مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان قرارگیری شهر بهار در محور گردشگری را یکی از پتانسیل‌های این شهر دانست و گفت: گردشگران غار علیصدر و شهر لالجین از میدان شهید سلیمانی بهار عبور می‌کنند و با وفاق و مشارکت مردم باید از این ظرفیت استفاده و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری مهیا کنیم؛ باید با تعریف پروژه‌های گردشگری، مدت‌زمان اقامت مسافران را در این شهر بالا ببریم تا اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

شهردار بهار از تخفیف 50 درصدی شهرداری بهار برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری خبر داد.
مهدی مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان قرارگیری شهر بهار در محور گردشگری را یکی از پتانسیل‌های این شهر دانست و گفت: گردشگران غار علیصدر و شهر لالجین از میدان شهید سلیمانی بهار عبور می‌کنند و با وفاق و مشارکت مردم باید از این ظرفیت استفاده و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری مهیا کنیم؛ باید با تعریف پروژه‌های گردشگری، مدت‌زمان اقامت مسافران را در این شهر بالا ببریم تا اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.
شهردار بهار افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، شهرداری بهار آمادگی دارد در حوزه گردشگری و برای ساخت هتل، خانه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه، پروانه ساختمانی با تخفیف 50 درصدی صادر کند و تغییر کاربری نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
مجیدی ابراز کرد: برای ماندگاری مسافرین در شهر، نیاز به وجود مجتمع‌های تجاری و گردشگری است که بخش خصوصی در این حوزه باید وارد شود و شهرداری با تمام توان از سرمایه‌گذار حمایت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: بودجه مصوب امسال شهرداری 20 میلیارد تومان و سرانه شهروندی برای هر شهروند بهاری 700 هزار تومان بود که جوابگوی مطالبات مردمی نبود و در لایحه بودجه‌ای که تقدیم شورای اسلامی شهر شد، لایحه متمم بودجه به 34 میلیارد تومان رسید که افزایش 70 درصدی داشته است و این افزایش بودجه نویدبخش ارائه خدمات شایسته‌تری به شهروندان بهاری است.
مجیدی اعلام کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی و تخفیفات 30 درصدی عوارض، مردم استقبال خوبی در پرداخت عوارض داشتند و افرادی نیز بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کردند.
وی تصریح کرد: درآمد شهرداری بهار نسبت به سال گذشته در آبان‌ماه رشد 150 درصدی و در آذرماه رشد 100 درصدی داشته است.
شهردار بهار با اشاره به اجرای فاز نخست پروژه آب‌های سطحی در شهر بهار، گفت: با توجه به اینکه شهر بهار شهر صاف و فلت است، یکی از معضلات در حوزه زیرساختی، آب‌گرفتگی معابر بوده که با اجرای فاز نخست پروژه آب‌های سطحی بخشی از آن مرتفع شده و برای اجرای فاز دوم حد فاصل میدان آزادگان تا میدان شهدا پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در بحث زیرساختی، رفع مغایرت‌های طرح تفصیلی و طرح جامع یکی از خواسته‌های مردم در سالیان سال بود و بخشی از برخی زمین‌ها، خارج از محدوده و قسمتی داخل محدوده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق اداره راه و شهرسازی و تشکیل کمیسیون ماده پنج کمیته فنی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی در شهرداری بهار، مصوبات خوبی در این خصوص داشتیم و برخی از زمین‌ها ازجمله 25 هکتار از اراضی شهرداری بهار که خارج از حریم بود، داخل حریم شهر بهار شد.
این مقام مسئول به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بهار اشاره کرد و گفت: در ماه‌های مهر و آبان امسال دو هزار تُن در معابر شهر بهار آسفالت‌ریزی صورت گرفت.
وی افزود: نامناسب بودن آسفالت معابر و پیاده‌روها، نداشتن فضای تجاری و گردشگری مناسب، عدم برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی، فرسوده بودن باکس‌های زباله از مطالبات شهروندان بهاری است که برای هریک برنامه‌ای درنظر گرفته شده است.
شهردار بهار اعلام کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته از محل اعتبارات بازآفرینی شهری موفق به دریافت 6 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اجرای آسفالت در محدوده بازآفرینی شهری از اداره راه و شهرسازی شدیم و توافق‌نامه به امضا رسید و پیش‌بینی می‌شود با سهمیه قیر بازآفرینی شهری و سازمان شهرداری‌ها، در سال آینده سه تا چهار برابر امسال در سطح شهر بهار آسفالت‌ریزی خواهیم داشت و حداقل 6 هزار و حداکثر هشت هزار تُن آسفالت‌ریزی صورت می‌گیرد که شاهد جهش و رشد بسیار خوبی خواهیم بود.
وی ادامه داد: محوطه‌سازی آرامستان و آسفالت پارکینگ آرامستان، نصب تابلوهای ترافیکی و تصاویر شهدا در ورودی شهر بهار، ایجاد بازارچه فصلی عرضه محصولات غذایی و سوغات در پارک لاله، برگزاری ورزش صبحگاهی و سه‌شنبه‌های بدون خودرو، برگزاری جُنگ‌ها و جشن‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله روز پرستار و تجلیل از پرستاران و پاکبانان، اجرای برنامه روز کودک با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ازجمله اقدامات شهرداری بهار بوده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: به‌مناسبت شب یلدا با حمایت شهرداری بهار، درختان جنب و داخل شهرداری بهار با بافتنی‌های سنتی به دست بانوان سرپرست خانوار شهر بهار با هزینه پایین پوشانده شدند و درصورت استقبال همشهریان این طرح در دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه به‌صورت گسترده‌تر اجرا خواهد شد.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های شهرداری بهار ایجاد فضای نشاط و شادی در شهر است و پرداختن به اولویت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی در شهر بهار باید بیش از گذشته تقویت شود تا شهر و شهروندانی بانشاط داشته باشیم.
مجیدی تصریح کرد: در سال جاری 15 پروژه عمرانی با اعتبار 10 میلیارد و 314 میلیون تومان تا پایان آذرماه انجام شده و قطار سازندگی در شهر بهار به حرکت درآمده و برای تداوم راه نیازمند مشارکت شهروندان فهیم بهار است.
وی به هرس درختان شهر بهار اشاره کرد و گفت: واحد خدمات شهری شهرداری با پیمانکار مجرب و به‌صورت کارشناسی‌شده برای هرس درختان اقدام می‌کند که برای این منظور شهرداری بهار 100 میلیون تومان هزینه کرده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: تفکیک و تملک زمین‌ها، تکمیل پارک بانوان، مخلوط‌ریزی معابر، خرید تجهیزات آتش‌نشانی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از دیگر اقدامات است.
وی به راه‌اندازی پارکینگ شهروند در ابتدای خیابان سیدجمال‌الدین اشاره کرد و گفت: با وجود رایگان بودن پارکینگ و استقرار نگهبان در محل پارکینگ، مردم شهر بهار متأسفانه از پارکینگ استفاده نمی‌کنند که باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
مجیدی اعلام کرد: در سال جاری پیاده‌روسازی در خیابان خاکپور، قسمتی از 17 شهریور و 12 متری شقایق در یک‌هزار و 600 متر مربع با اعتبار 335 میلیون تومان انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین پروژه جدول‌گذاری با جداول بتنی پرسی در معابر سطح شهر بهار در انتهای خیابان شهیدرجایی و خیابان فدائیان اسلام به طول 750 متر با 380 میلیون تومان انجام شده‌ است.
مجیدی اجرایی شدن پروژه اصلاح تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز را ازجمله اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: احداث میدان شهید مصطفوی در دست اقدام بوده و تاکنون 300 میلیون تومان هزینه داشته است.
وی با اشاره به ورود سرمایه‌گذار خارجی در شهر بهار، افزود: با توجه به اینکه شهر بهار ظرفیت تبدیل به باغ‌شهر را دارا است، شهرداری بهار احداث باغ‌شهر را برای ایجاد ارزش‌افزوده در شهر بهار به سرمایه‌گذار خارجی پیشنهاد کرد و توافقات اولیه صورت گرفته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: طرح ایستگاه تاکسی در میدان آزادگان مصوب شده و درصورت مساعد بودن وضعیت جوی اجرا خواهد شد.
شهردار بهار ادامه داد: پروژه احداث فاز نخست شبکه انتقال آب‌های سطحی بلوار آیت‌الله بهاری و شهیدبهشتی شهر بهار به طول یک کیلومتر در سال جاری انجام شده و دو میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.
مجیدی تصریح کرد: خرید، حمل و پخش دستی و مکانیکی آسفالت در معابر شهر بهار دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه در بر داشته و همچنین برای خرید و پخش آسفالت در پارکینگ‌های عمومی 490 میلیون تومان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برای اصلاح پُل‌های فلزی در تقاطع اداره برق سابق و جایگزین کردن لوله‌های فاضلابی و اصلاح جداول نهری و پیاده‌سازی مربوطه 70 میلیون تومان هزینه شده است.
مجیدی اظهار کرد: طرح ایستگاه تاکسی در میدان آزادگان شهر بهار مصوب و جانمایی شده و درصورت مساعد بودن وضعیت جوی اجرا خواهد شد.
وی افزود: برای حل مشکل تاکسی در نقاط کم‌تردد شهر بهار، به تاکسی‌داران نصب اسنپ روی گوشی پیشنهاد داده شد تا مردم راحت‌تر و با هزینه کمتری تردد کنند.
این مقام مسئول گفت: به‌منظور مدیریت صحیح پسماند خشک و جداسازی زباله‌های خشک از تر دو جایگاه (جنب مسکن مهر «پردیس» و شهرک فرهنگیان روبه‌روی کوچه گلستان 4) درنظر گرفته شده که از همشهریان عزیز خواهشمندیم پسماندهای خشک را تحویل این جایگاه مشخص دهند و در ازای آن مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و یا پول نقد دریافت کنند.

شناسه خبر 50052