شناسه خبر:50141
1400/10/2 08:44:25

سپهرغرب، گروه شهر: شهرداری آرهوس دانمارک پورتالی را برای بهبود رفاه و کمک به شهروندان برای دسترسی رایگان به انواع خدمات راه‌اندازی کرده است؛ در وب سایت (socialkompasset.dk)، شهروندان می‌توانند نمای کلی از خدمات شهرداری آرهوس و انجمن‌های اجتماعی داوطلبانه را مشاهده کنند.

این پورتال به شهروندان اجازه می‌دهد تا در مورد مسائل اجتماعی و بهداشتی کمک و حمایت مورد نیاز خود را پیدا کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این خدمات برای افراد در هر سن و توانایی، قربانیان خشونت و سو استفاده جنسی، پناهندگان و مهاجران، و کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، در دسترس است. به این ترتیب، پورتال خدمات متنوعی از کمک حقوقی رایگان گرفته تا حتی کمک به انجام تکالیف را ارائه می‌دهد.

در 20 دسامبر، شهرداری آرهوس با افتخار به اشتراک گذاشت که در شش ماه گذشته استقبال بسیار خوبی از پرتال توسط ساکنان شده است. به همین دلیل، وزارت امور اجتماعی بودجه‌ای را برای تبدیل این پروژه از یک پروژه محلی به پروژه‌ای قابل دسترس در سراسر کشور، اختصاص داده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی شهرداری، این تغییر سطح پروژه باید تا سال 2025 محقق شود.

در سال‌های اخیر، شهردار آرهوس، جاکوب بوندسگارد، سخت تلاش کرده است تا راه‌هایی برای تقویت خدمات رفاهی بیابد. برای ایجاد socialkompasset.dk، شهرداری با جامعه مدنی ارتباط برقرار کرد تا به این هدف دست یابد.

شهردار آرهوس در مورد موفقیت این پورتال گفته است: Socialkompasset.dk نمونه‌ای از این است که چگونه ایجاد پلتفرم مشترک بین شهرداری‌ها و جامعه مدنی می‌تواند منجر به راه‌حل‌های کاملاً منحصربه‌فرد برای شهروندان شود. این درگاه یک راه حل ساده و هوشمندانه برای یک چالش بسیار بزرگ است. من بسیار مفتخرم که سال‌ها تمرکز بر کار داوطلبانه و مشارکت در شهرداری آرهوس به قدری به ثمر نشسته است که اکنون می‌تواند برای دانمارکی‌ها در بسیاری از شهرداری‌های سراسر کشور مفید واقع شود.

شناسه خبر 50141