شناسه خبر:51510
1400/11/3 10:06:33

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر غیر استاندارد بودن تعدادی از زیرگذر‌ها و حفظ روگذر خروجی منتهی به کرمانشاه این کنارگذر تأکید کرد و گفت: اگر پلیس راهور امنیت این پروژه را تأیید نکند، اجازه بهره‌برداری نمی‌دهم.

سال‌ها است که معابر شهری شهرستان اسدآباد به‌دلیل موقیعت استراتژیکی و مواصلاتی بودن این شهرستان در غرب کشور، با ترافیک شدید خودروهای سنگین حمل بار و مسافر روبه‌رو است که برای رفع این معضل اجرای پروژه کنارگذر از سال 89 آغاز شده، اما به‌علت نبود اعتبار، بلاتکلیف باقی مانده است.

حال آنکه ساخت کنارگذر و کمربندی در حواشی شهرهای بزرگ و پُرترافیک نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک در شهرها و از طرفی محفوظ ماندن زیرساخت‌های شهری دارد؛ این درحالی است که این شهرستان همان‌طور که عنوان شد، به‌دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی غرب و راه کربلا روزانه شاهد تردد خوروها، ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌های زیادی است که از داخل این شهر عبور می‌کنند.

بنابراین در پی گلایه‌مندی شهروندان اسدآباد از شلوغی معابر شهری و درعین‌حال اهمیت استهلاک آن‌ها زیر چرخ خودروهای سنگین و نیز عدم تحقق وعده‌ای که فرزانه معاون پیشین هماهنگی امور عمرانی استاندار درخصوص زیر بار ترافیک رفتن این پروژه در مردادماه داد، بر آن شدیم پس از گذشت 11 سال از چرایی و چگونگی عدم بهره‌برداری از این پروژه، مطلع شویم که در این راستا گفت‌وگویی را با کیومرث سرمدی‌واله، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه مذکور متأسفانه عمری بیش از 10 سال دارد، گفت: جالب‌تر اینکه هم‌زمان با آغاز این پروژه عملیات اجرایی و عمرانی آن نیز شروع شده و تا چندسال خوب پیش رفته و پس از آن یعنی سال‌های پایانی بنا به دلایل نامشخص رها شده و اعتبارات لازم برای اتمام مراحل نهایی تزریق نشده است.

کیومرث سرمدی‌واله با تأکید بر اینکه طی 10 ماه گذشته که پیگیر این پروژه شدیم بار دیگر عملیات تکمیلی آن آغاز شد، اذعان کرد: مسئله این است که زیرساخت‌های اجراشده در این کنارگذر همچون زیرگذرها زده شده و غیر استاندارد بوده و حذف روگذر منتهی به خروجی این کنارگذر به کرمانشاه و جایگزینی دوربرگران به‌جای آن، خود دارای نواقصی خاصی است که این مهم جای تأمل و بررسی دارد.

   پیشرفت 96 درصدی

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر پروژه دارای پیشرفت 96 درصدی است، عنوان کرد: شرایط خوشبختانه به‌گونه‌ای پیش رفته که درحال حاضر در مرحله نصب علائم ایمنی و نیوجرسی است.

   7 میلیارد تومان اعتبار درحال تأمین است

سرمدی‌واله با اشاره به مرتفع کردن مشکلات اعتباری این پروژه، اذعان کرد: اخیراً خوشبختانه با پیگیری‌ها و رایزنی با خزانه و همکاری سازمان برنامه بودجه راه و شهرسازی، تأمین چیزی حدود هفت میلیارد تومان درحال انجام است که به پروژه تزریق خواهد شد و در پی آن علاوه‌بر تسویه مطالبات پیمانکاران، هزینه نصب علائم و ایجاد نیوجرسی‌ها نیز فراهم می‌شود.

   حذف روگذر منتهی به کرمانشاه

وی در پاسخ به این سؤال که با اجرای زیرساخت‌ها به‌صورت غیر استاندارد و درعین‌حال حذف برخی از آن‌ها آیا عملکرد پیش‌بینی‌شده را می‌توان از آن توقع داشت؟ ابراز کرد: اعتقاد ما این است که این پروژه بعد از وقفه چندساله باید به‌صورت استاندارد و منطبق با نقشه‌های تعریف‌شده به بهره‌برداری برسد؛ بنابرلاین بنده خود نسبت به این موضوع حساسیت داشته و در این ارتباط از اداره کل راه و شهرسازی خواهان توضیح شدم و آن‌ها ابلاغ کرده‌اند در گفت‌وگویی که با راهور داشته‌اند، عنوان شده که بهره‌برداری این پروژه به شرط نسب علائم ایمنی و اجرای دوربرگردان‌هایی که گویا زیرساخت آن فراهم شده، به‌لحاظ ایمنی مشکل‌ساز نخواهد بود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با این وجود به هنگام تکمیل پروژه درصورت عدم تأیید پلیس راهور، اجازه بهره‌برداری نخواهم داد.

مع‌الوصف؛ با توجه به آنچه گفته شد، ثمره اجرای 11 ساله یک پروژه مدیران استانی که از آن به‌عنوان پروژه شاخص ملی شهرستان اسدآباد طی یک دهه یاد کرده‌اند، یک پروژه ناقص است که حتی افتتاح آن با چنین شرایطی، نماینده مجلس این شهرستان را با تردید مواجه کرده، بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که طی این 10 سال آیا فرمانداران و نمایندگان مجلس توجهی به اجرای ناقص این پروژه نداشته‌اند که در پی این بی‌توجهی بخش از پروژه به‌طور کامل حذف شده؟ بنا به رسالت کاری تنها چیزی که می‌توان خطاب به این عزیزان گفت این است که یقیناً درصورت عدم برخورد با شما بر مبنای ضعف در عملکردتان، در قبال این مردم و ایمنی آن‌ها می‌بایست در محضر خداوند پاسخگو باشید که خداوند بهترین حسابگر است!

شناسه خبر 51510