شناسه خبر:51539
1400/11/4 09:16:13

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم کرمانشاه را آن‌گونه که شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی این دیار زیبا و پهلوان‌پرور است، معرفی و از این مسیر کارآفرینان توانمند را به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب کنیم.

بهمن امیری‌مقدم روز گذشته در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات استان‌ها که به ریاست وحیدی، وزیر کشور و به‌صورت ارتباط تصویری با استانداران و با حضور معاونین استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در روز پُربرکت ولادت حضرت زهرا (س) نشستی با وزیر کشور و معاونین ایشان داشتیم و در این نشست مسائل و مشکلات اساسی استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

وی وضعیت مرزهای مبادلاتی استان را یکی از موارد مطرح‌شده در این نشست ذکر کرد و گفت: باید تلاش کنیم مرزهای استان را در زمینه تبادل کالا و برقراری تردد مسافری فعال کنیم و مشکلات این حوزه‌ها را از طریق برقراری یک تعامل دوطرفه با استان‌های هم‌جوار در کشور عراق مرتفع و از این طریق به توسعه استان کمک کنیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد بارش مناسب نزولات آسمانی و به‌ویژه برف در سطح استان بوده‌ایم و با تلاش همه مجموعه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای نظامی و دستگاه‌های خدمات‌رسان، شاهد مشکل حادی نبودیم.

وی در ادامه به موضوع فرسوده بودن ماشین‌آلات راهداری و شهرداری اشاره کرد و گفت: در این نشست قرار شد یک مجموعه ماشین‌آلات برای استان‌ها ازجمله کرمانشاه تهیه شود تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند در مواقع لزوم مانند برف و یخبندان خدمات جاده‌ای و شهری مناسب‌تری را ارائه دهند.

امیری‌مقدم در ادامه به موضوع طرح مشکلات حوزه آب شرب استان در این نشست اشاره کرد و افزود: از هم‌اکنون باید برای تأمین آب شرب شهروندان در تابستان آینده چاره‌اندیشی کنیم و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به‌عنوان سینه‌ ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند؛ باید همه در برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها حتماً این توصیف ماندگار را مد نظر داشته باشیم.

مدیر ارشد استان بر ضرورت یک تعهد و توافق فراگیر برای معرفی شایسته کرمانشاه تأکید کرد و گفت: از همشهریان و هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنم همه دست به دست هم دهیم و کرمانشاه را آن‌گونه که شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی این دیار زیبا و پهلوان‌پرور است، به همگان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: کرمانشاه نقش بسیار برجسته‌ای در تاریخ ایران داشته و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز کاملاً نقش‌آفرین بوده است.

امیری‌مقدم گفت: مشکلات در همه‌جا وجود دارد و اگر در این میان تنها مشکلات را برجسته کنیم و چهره زیبایی از کرمانشاه ترسیم نشود، سرمایه‌گذارها از استان ما گریزان می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با معرفی جذابیت‌ها و فرصت‌های کرمانشاه و رفع موانع تولید، بستر را برای سرمایه‌گذاری کارآفرینان توانمند فراهم کنیم تا از این طریق ظرفیت‌های تازه‌ای برای اشتغال جوانان عزیزمان ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را برای توسعه استان درنظر گرفته‌ایم که باید هرچه زودتر عملیاتی شوند تا بتوان با کمک آن‌ها مشکلات حوزه‌های مختلف را حل کرد.

شناسه خبر 51539