شناسه خبر:53934
1401/1/20 09:38:25
مدیرکل میراث‌ فرهنگی کردستان:

گردشگری آبی در کردستان توسعه می‌یابد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان توجه به ظرفیت بالای منابع آبی است که در این راستا حوزه گردشگری آبی در کردستان توسعه می‌یابد.

یعقوب گویلیان در نشست کمیته هماهنگی ظرفیت‌های گردشگری منابع آبی استان که با حضور معاون آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این اداره‌ کل استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر منابع آبی در منطقه برای جذب گردشگر خاص این حوزه است.

وی با بیان اینکه همواره در اجرای طرح‌های گردشگری استان مسائل زیست محیطی منطقه مورد توجه بوده است، افزود: در همین راستا زمینه برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری فراهم است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان یادآور شد: تقویت صنعت گردشگری آبی در استان نیازمند برنامه‌ریزی مدون است که امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم زمینه استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت را مهیا و به اهداف از پیش تعیین‌‌شده دست یابیم.

   طرح توسعه گردشگری محور قشلاق- گریزه در دست اقدام است

معاون آب منطقه‌ای کردستان نیز با بیان اینکه طرح توسعه گردشگری محور قشلاق- گریزه در دست اقدام است، گفت: استان کردستان به واسطه دارا بودن سدها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد و بی‌نظیر، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور دارد.

عرفان مؤمنی‌پور اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان آمادگی دارد با جدیت تمام پیگیر رفع چالش‌های مربوط به پروژه توسعه گردشگری این محور باشد که امیداریم با تکمیل و احداث این طرح گردشگری، گام مثبتی برای ارتقای شاخص‌های گردشگری و جذب توریست در استان برداریم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

شناسه خبر 53934