شناسه خبر:55570
1401/3/1 10:12:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طی هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد 13 استان به‌عنوان استان‌های معین در تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های اربعین این استان در سال جاری مشارکت می‌کنند.

سعید هژبری روز چهارشنبه اظهار کرد: این استان‌ها سال جاری به‌عنوان استان معین ایام اربعین در شهرستان مهران مستقر و خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌ها و تکالیف استان‌ها با هماهنگی وزارت کشور به آن‌ها ابلاغ شده و در همین راستا روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استان‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌های ذی‌ربط نشست کمیته زیرساخت‌ها در ایلام برگزار می‌شود.

به گفته معاون استاندار ایلام در رابطه با حضور و شیوه‌های مشارکت استان‌ها و برنامه‌های عملیاتی آنان در مهران تصمیم‌گیری می‌شود.

هژبری یادآور شد: در برنامه استان‌ها ابلاغ شده احداث سایبان، مرمت و تعریض راه‌ها، تجهیز مدارس و مساجد، تأمین تجهیزات سرمایشی، منابع ذخیره آب آبسردکن برق اضطراری و مدیریت پسماندها مدنظر است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

 

شناسه خبر 55570