شناسه خبر:58974
1401/5/29 09:00:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی سازمان امداد و نجات، این استان به سه پایگاه امداد جاده‌ای در راستای ارائه مطلوب خدمات در مواقع ضروری نیاز دارد.

علی سنجربگی روز پنجشنبه اظهار کرد: استان همدان دارای 14 پایگاه ثابت امداد و نجات، یک پایگاه کوهستان در میدان میشان، یک پایگاه امداد هوایی با استقرار بالگرد در فرودگاه همدان، سه پایگاه موقت، یک تیم واکنش سریع و آماده‌باش در پایگاه امدادی و یک تیم آنست (حضور سگ‌های زنده‌یاب و تجسس) است.

وی اضافه کرد: طرح آمایش سرزمینی با مد نظر قرار دادن نقاط حادثه‌خیز معرفی‌شده از سوی پلیس راه در سازمان امداد و نجات تهیه شده و براساس این طرح استان همدان نیازمند راه‌اندازی سه پایگاه ثابت جدید امداد جاده‌ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: این پایگاه‌ها باید در محورهای حادثه‌خیز درگزین به اصله، محور ارتباطی قهاوند، و جاده اسدآباد به سنقر ایجاد و راه‌اندازی شوند.

سنجربگی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در راه‌اندازی پایگاه‌های هلال‌احمر توجه به رعایت فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر و همین فاصله نسبت به پایگاه مجاور است، افزود: راه‌اندازی پایگاه ثابت هلال‌احمر می‌بایست با رعایت استانداردهای مربوطه باشد؛ به‌عنوان مثال قهاوند دارای یک پایگاه موقت فعال است و وجود پایگاهی در نزدیکی آن که متعلق به استان مجاور بوده، راه‌اندازی پایگاه ثابت و جدید در این شهر را با موانعی مواجه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان همچنین بر به‌روزرسانی تجهیزات لجستیکی و خودرویی مجموعه هلال‌احمر با توجه به مأموریت‌های امدادی این سازمان در مسیرهای خاکی و سخت‌گذر به‌خصوص در فصول سرد سال تأکید کرد.

وی ادامه داد: میزان آسیب‌پذیری خودروهای امدادی بسیار بالا است، بنابراین باید نسبت به بازسازی تجهیزات امداد و نجات به‌ویژه در استان‌های سردسیر ازجمله همدان اقدام شود.

شناسه خبر 58974