شناسه خبر:59126
1401/6/1 07:35:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: جدای از تسهیلات مصوب مسکن روستایی، 50 میلیون تومان بلاعوض، میلگرد و سیمان به‌طور رایگان در اختیار متقاضیان احداث و یا مقاوم‌سازی مسکن روستایی قرار می‌گیرد.

سعید رسولی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: بنیاد مسکن به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و یک نهاد سازندگی سال 58 دقیقاً 58 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حوزه کاری خود در طول 43 سال عمر با برکت نظام خدمات زیادی به مردم ارائه داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، گفت: سالیانه مقاوم‌سازی و نوسازی چهار هزار واحد مسکن در روستاها برنامه‌ریزی شده که تاکنون 48 هزار و 750 واحد مسکونی در سطح روستاها مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: تاکنون 39 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان کردستان مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری 11 درصد عقب‌تر است.

رسولی اظهار کرد: 13 هزار و 550 واحد آسیب‌دیده از حوادث سیل توسط بنیاد مسکن استان کردستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: برای تعمیر 23 هزار و 790 واحد مسکونی روستایی در کردستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: جدای از تسهیلات احداث و یا مقاوم‌سازی مسکن روستایی 50 میلیون تومان بلاعوض، میلگرد و سیمان رایگان به عنوان تشویق و ایجاد انگیزه در مردم در سطح استان در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: 5 هزار و 270 واحد مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد در سطح استان احداث شده است.

رسولی یاداوری کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 100 هزار نفر در طرح مسکن مهر و نهضت ملی فعالیت می‌کند که شهرهای قروه، دهگلان، بیجار و کامیاران برای اجرای طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی اظهار کرد: سه هزار و 208 واحد در این چند شهر هدف‌گذاری شده که راه‌وشهرسازی استان برای یک هزار و 596 واحد آن زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار داده اما برای یک هزار و 612 نفر دیگر از متقاضیان هنوز زمین واگذار نشده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شهری معاونت عمران شهری بنیاد مسکن کردستان احداث دارالقران بین‌المللی سنندج است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: طرح مطالعات تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام شده ضمن اینکه در 300 روستا هم طرح بازنگری اجرایی شده است.

به گفته رسولی، در 553 روستای استان کردستان طرح هادی انجام شده که با میانگین 41 درصدی کشوری 15 درصد فاصله دارد.

شناسه خبر 59126