شناسه خبر:60007
1401/6/21 10:22:25

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان اموال تملیکی در بحث تخلیه و توزیع کالاهای موجود در انبارها رتبه برتر کشور را دارد، گفت: رسوب کالا در این انبارها به صفر رسیده و تنها دستگاه‌های ماینر وجود دارند که آن‌هم به‌دلیل اینکه تصمیم‌گیری در مورد وضعیت آن‌ها صورت نگرفته، بلاتکلیف مانده‌اند.

«شهرام کرمی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه با اشاره به عضویت این سازمان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان، اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن کرمانشاه در ورود حجم قابل توجهی کالای قاچاق به آن، این سازمان نیز به‌عنوان متولی تعیین تکلیف کالای قاچاق حساسیت زیادی دارد.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از وضعیت سامان‌دهی انبارهای اموال تملیکی استان، عنوان کرد: شرایط خوبی را از این نظر در استان داریم که زحمات مسئولین آن جای قدردانی دارد.

 اجرای دادرسی الکترونیکی برای بیش از 1900 زندانی در کرمانشاه

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توسعه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سامانه‌های ارتباطی آنلاین در دستگاه قضائی، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، دستگاه قضائی تلاش کرد تا میزان خدمات الکترونیک خود به مردم را به‌منظور کاهش ترددها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به حداکثر برساند.

کرمی ادامه داد: یکی از این خدمات که با کمک فناوری‌های نوین به شکل الکترونیکی درآمد، راه‌اندازی دادرسی‌های الکترونیک برای زندانیان بود که در راستای حفظ سلامت آن‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا اجرا شد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی مدت دو سال اخیر اتاق‌های دادرسی الکترونیک در زندان‌ها و شعب مراجع قضائی کشور راه اندازی شدند، اعلام کرد: در دادرسی الکترونیک دیگر نیازی به اعزام زندانیان به مراجع قضائی نیست و قاضی به‌صورت آنلاین می‌تواند به پرونده هر زندانی رسیدگی کند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح مزیت‌های دیگری هم به دنبال داشت، افزود: صرفه‌جویی در وقت، کاهش ترددها، ارتقای شاخص امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی حین اعزام زندانی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

کرمی اشاره‌ای هم به آمار استفاده از دادرسی الکترونیک برای زندانیان کرمانشاهی کرد و گفت: در چندماهه اخیر، حدود دو هزار و 92 زندانی در کرمانشاه دادرسی داشته‌اند که از این تعداد دادرسی یک هزار و 910 زندانی به شکل الکترونیک بوده است.

شناسه خبر 60007