شناسه خبر:60211
1401/6/27 09:33:48
رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج:

تردد هر نوع خودرو در محورهای خاکی آبیدر سنندج ممنوع است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج از ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در چهار نقطه منتهی به جاده‌های خاکی کوه آبیدر سنندج خبر داد.

علی اصغری روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک جنگلی آبیدر از امکانات تفریحی و استراحتگاه‌های متفاوتی در کوهپایه، دامنه و قله کوه آبیدر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه درختان زبان گنجشک، کاج سیاه، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و اقاقیا پوشش گیاهی پارک آبیدر را تشکیل می‌دهد، گفت: آبیدر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سنندج است که در ایام مختلف سال گردشگران را از نقاط مختلف به سمت خود می‌کشاند.

رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: حفظ این ظرفیت مهم گردشگری به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند از ضرورت‌ها بوده و در این راستا شهرداری سنندج اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

اصغری افزود: بعضی از افراد با خودروهای شاسی‌بلند در این محورها تردد می‌کردند که موجب نارضایتی شهروندان سنندجی شده بود که در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست، حفاظت و نگهداری از مراتع مناطق چهارگانه «کانی شفا، پارک کودک، «بان شلانه» و «روبروی شهرک آبیدر» منتهی به جاده‌های خاکی آبیدر مسدود و تردد هرگونه وسایل نقلیه سواری اعم از شاسی بلند و موتور سیکلت به‌جز خودروهای امدادرسان ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: امید است با همکاری و همیاری شهروندان شاهد طبیعت پاک در این ظرفیت ارزشمند خدادادی باشیم.

 

شناسه خبر 60211