شناسه خبر:61203
1401/7/21 09:31:25
معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه:

12 درصد شهر کرمانشاه «بافت فرسوده» است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه وسعت بافت فرسوده شهر کرمانشاه را برابر 12 درصد مساحت این شهر اعلام کرد.

بهزاد مسعودی با بیان اینکه 12 درصد مساحت شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، گفت: از لحاظ جمعیت، سکونت پذیری این مناطق قدری بالاست و در مجموع حدود 15 درصد جمعیت شهر کرمانشاه در این مناطق ساکن هستند.
وی با اشاره به تفاوت بافت فرسوده در نقاط مختلف شهر گفت: برخی از این بافت‌ها، بافت تاریخی بوده، برخی بافت روستایی و برخی بافت حاشیه‌ای و برحسب نوع آن دستگاه‌های متولی در زمینه احیا و بازسازی آنها هم متفاوت هستند.
مسعودی گفت: در مجموع دستگاه‌های اصلی و متولی در این زمینه راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه هر دستگاه برنامه‌هایی در زمینه احیای این بافت‌ها داشته و اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: این اقدامات به‌صورت پراکنده است و ما هنوز نقشه راه و سند و یا برنامه مدونی برای این موضوع نداریم.
مسعودی گفت: نیاز است که نقشه راهی در این زمینه تهیه شده و نقش هر دستگاه در آن مشخص شده و طبق زمانبندی خاصی احیای این بافت‌ها صورت گیرد.
معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه محور اصلی احیای این بافت‌ها باید ساکنان این مناطق باشند، گفت: هر طرح و برنامه ای در این زمینه تنها با مشارکت مردم موثر خواهد بود.

شناسه خبر 61203