شناسه خبر:63271
1401/9/12 09:20:43

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بافت تاریخی نراق را فوق‌العاده دانست و گفت: این شهر مجموعه‌ای از همه موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

«عزت‌الله ضرغامی» روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع گردشگری رونیکا در شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران افزود: در نشست شورای اقتصاد کشور با حضور رئیس‌جمهور، استهمال وام‌های مراکز ⁧گردشگری⁩ که رقم بالایی است، تا دو سال تصویب شد. در زمینه سایر مشوق‌ها نظیر عوارض، زمین، خدمات زیربنایی و زیرساختی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.
وی بیان کرد: براساس توافقنامه با وزارت نیرو قرار شد هزینه برق و آب استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه و گاز و سوخت یارانه‌ای برای شناورها در گردشگری دریایی محاسبه شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه درآمد حاصل از حوزه گردشگری به‌دلیل ارزآوری مانند صادرات است، گفت: هفته گذشته در نشست با وزارت صمت برای صندوق حمایت از صادرکنندگان حوزه گردشگری به‌منظور تضمین برای تورگردانان و آژانس‌دارهایی که متضرر از حوادث می‌شوند، توافق انجام شد که سبب رونق و انگیزه فعالان این حوزه است.
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از مراکز گردشگری دلیجان، ادامه داد: دلیجان و نراق ازنظر ابنیه تاریخی فوق‌العاده هستند و به رسیدگی و مرمت بیشتر و کاربری‌های مناسب برای حضور مردم نیاز دارند و در این زمینه اقدامات انجام شده، اما کافی نیست.
وی بافت تاریخی نراق را فوق‌العاده دانست و گفت: این شهر مجموعه‌ای از همه موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
ضرغامی افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و بازسازی بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد و مسیر توسعه گردشگری این خطه هموار شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: غار نخجیر دلیجان یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی و نعمت بزرگ خدادادی است که در کمتر منطقه‌ای در دنیا چنین موقعیتی وجود دارد.
ضرغامی با تأکید بر ایجاد جاذبه‌های تکمیلی در حوزه گردشگری، گفت: به سرمایه‌گذاران برای ایجاد این جاذبه و استفاده از تسهیلات وزارت میراث فرهنگی اجازه داده شد.
وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارائه مجوزهای مجتمع‌های گردشگری خانواده‌محور اهتمام ویژه دارد و حمایت‌های لازم در این راستا صورت می‌گیرد.
ضرغامی افزود: مجتمع‌های گردشگری بین راهی خوبی در دلیجان احداث شده و با سرمایه‌گذاران با انگیزه و پُرتلاش که دارای اهلیت هستند، برای ادامه طرح‌های مشابه صحبت شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان مرکزی را در زمینه مأموریت‌های این وزارتخانه سرآمد و نمونه بیان کرد.
ضرغامی افزود: این استان با غنای بالا و حفظ انگیزه سرمایه‌گذاران در آینده‌ای نزدیک چهره بهتری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد داشت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌منظور بازدید از طرح‌ها و ظرفیت‌های گردشگری برخی از شهرستان‌های استان مرکزی صبح روز پنجشنبه وارد دلیجان شد و بازدید از مجتمع‌های گردشگری و فرهنگی محلات، خمین و اراک از دیگر برنامه‌های وی در سفر دوروزه به این استان بود.

شناسه خبر 63271