شناسه خبر:65388
1401/11/6 09:31:33

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: ایمن‌سازی دو محور پُرمخاطره همدان- رزن و همدان- ملایر که بیشترین تصادف‌ها آنجا رخ داده را در اولویت قرار دهید.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار : علیرضا قاسمی‌فرزاد در کمیسیون ایمنی استان همدان که با حضور جمعی از مسئولان ذی‌ربط در سالن شهدای استانداری برگزارشد، با اشاره به بارش اخیر برف در استان که میزان آن زیاد بود اما مانع خدمت‌رسانی یا ایجاد خلل نشد، عنوان کرد: راهداری، پلیس راه، راه و شهرسازی، پخش فرآورده‌های نفتی، دفتر معاونت فنی استانداری و هلال‌احمر در طول این مدت تمام تلاش خود را به کار بستند، بنابراین خوشبختانه مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی یا بسته شدن راه‌ها نداشتیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با سفر رئیس‌جمهور به استان اعتباری بالغ‌بر 323 هزار میلیارد تومان جهت اصلاح نقاط حادثه‌خیز درنظر گرفته شد که تاکنون خوشبختانه 320 هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا هرچه سریع‌تر مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار همدان به تأمین روشنایی مسیر زیرگذر جدیدالاحداث صالح‌آباد نیز اشاره و اداره کل راهداری را موظف به پیگیری آن کرد.
قاسمی‌فرزاد در ادامه افزود: تردد خودروهای حمل سوخت از مسیر غار علیصدر نیز باید مورد بازبینی قرار گرفته و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان کردستان و البته توجیه رانندگان را انجام دهد تا از این مسیر عبور نکنند؛ ضمن اینکه اگر لازم بود، اقدامات بازدارنده نیز باید انجام شود.
وی بر جایگزینی محور نهاوند- نورآباد تأکید کرده و این مسیر را پُرمخاطره خواند که باید تدابیر و تمهیدات لازم برای اصلاح این مسیر درنظر گرفته شود.
استاندار همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی از نیمه اسفندماه، گفت: نیاز است مجتمع‌های خدماتی- رفاهی مورد سرکشی و نظارت قرار گیرند و متولیان امر اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت این مراکز انجام دهند تا شاهد خدمت‌گزاری شایسته باشیم.
قاسمی‌فرزاد در خاتمه سخنان خود به خط‌کشی جاده اشاره کرد و متذکر شد: ایمن‌سازی، نصب تابلو و نصب دوربین‌های کنترل سرعت به‌ویژه در دو مسیر همدان- رزن و همدان- ملایر که دو محور پُرمخاطره بوده و بیشترین تصادف‌ها آنجا رخ داده، از اقداماتی است که باید در صدر توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.
   لزوم رسیدگی به راه‌های فرعی/ 30 درصد تصادفات منجر به فوت در راه‌های فرعی
رئیس پلیس راه استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش 22 درصدی تردد در سطح استان، عنوان کرد: طی 10 ماهه سال جاری بیش از 208 هزار تردد در سطح استان انجام‌ شده است.
سرهنگ علی فکری خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 311 تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که این آمار نسبت به سال گذشته 27 مورد یعنی 10 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در تصادفات جرحی نیز یک‌هزار و 812 نفر مجروحی داشته‌ایم که این آمار عدد 288 نفر را نشان داده و معادل 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس پلیس راه استان همدان محور همدان- رزن را دارای بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در استان خواند و گفت: این محور با وجود چهارخطه بودن، بیشترین تعداد تصادفات را به خود اختصاص داده؛ به‌طوری که 13 درصد تصادفات راه‌های استان در این منطقه بوده و با 11 مورد فوت در 10 ماهه امسال، بیشترین مورد فوتی را داشته است.
سرهنگ فکری اضافه کرد: محور همدان- ملایر هشت درصد، محور غار علیصدر هفت درصد و محور قهاوند نیز 6 درصد تصادفات راه‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی تأکید کرد: 28 درصد ترددها در راه‌های اصلی بوده و فقط 23 درصد تصادفات منجر به فوت در آنجا رخ می‌دهد، 42 درصد ترددها نیز در بزرگراه‌های استان ثبت شده که فقط 30 درصد تصادفات منجر به فوت در آن‌ها صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: مسئله مهم رسیدگی به راه‌های فرعی است؛ به‌طوری که راه‌های فرعی 19 درصد راه‌های استان را به خود اختصاص داده و تنها 13 درصد ترددها در آنجا صورت می‌گیرد؛ اما 30 درصد تصادفات منجر به فوت در این مسیرها اتفاق می‌افتد که این مسئله رسیدگی به راه‌های فرعی را در اولویت قرار می‌دهد.
   ایمن‌سازی 25 مدرسه حاشیه راه استان برای تردد دانش‌آموزان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ایمن‌سازی مسیر تردد مدارس حاشیه راه، بیان کرد: از ابتدای سال جاری مسیر تردد 25 مدرسه حاشیه راه استان را برای تردد دانش‌آموزان ایمن‌سازی کرده‌ایم.
صفر صادقی‌راد در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی نیز به 38 هزار دانش‌آموز در 28 روستا ارائه شده است.
وی به کنترل وسایل نقلیه در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 11 هزار و 400 وسیله نقلیه در راه‌های استان کنترل شده و دو هزار مورد تخلف داشته‌ایم.
این مقام مسئول در خاتمه سخنان خود با اشاره به وضعیت صدور معاینه فنی خودرو در استان، اظهار کرد: از 66 هزار درخواست صدور معاینه فنی خودرو، 55 هزار معاینه فنی صادر و 9 هزار مورد رد شده است.

شناسه خبر 65388