شناسه خبر:65529
1401/11/10 09:19:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تمام مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز تا ابتدای مهر ماه سال آینده جمع‌آوری می‌شود.

جواد لنجابی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه طرح‌های نوسازی در قالبسرفصل‌های تخریب، بازسازی، مقاوم سازی، احداث فضا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، استانداردسازی و... تعریف می‌شود، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان 425 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آموزشی خیرین، تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی،تخریب و بازسای، تکمیل سیستم‌های گرمایشی و... اختصاص یافت که 200 میلیارد باید از محل فروش املاک(150 میلیارد امسال و 50 میلیارد سال آینده) تامین شود.
وی افزود: از ابتدای سال جاری 42 پروژه برای افتتاح مدارس استان مرکزی در نظر گرفته شده بود اما به یمن 44مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 44 پروژه افزایش یافت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: از این تعداد 24 پروژه افتتاح شده و 20 پروژه نیز در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.
لنجابی با بیان اینکه از ابتدای سال 77 پروژه را در دست اقدام داشتیم که از این تعداد 44 پروژه تحویل مجموعه خواهیم داد؛ اضافه کرد: عملیات اجرایی 44 طرح دیگر نیز در این مدت با کمک خیران در استان آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون موفق شدیم 45 درصد از مدارس کانکسی را جمع‌آوری کنیم و در حال حاضر 40 مدرسه با 48 کلاس درس کانکسی داریم و با برنامه‌ریزی که در دو حوزه اعتبارات دولتی و بنیاد برکت انجام شده در حال جمع آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز هستیم و امیدواریم تا مهر ماه سال آینده این اقدام صورت بگیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار اداره کل استانداردسازی سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال جمع‌آوری بخاری گازی هستیم و اعتبار آن تأمین شده است.
لنجابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ بخاری‌ نفتی در سطح استان وجود ندارد.
وی یادآور شد: بیشترین مدارس کانکسی فعال در استان مربوط به شازند با 16 مدرسه است.

شناسه خبر 65529