شناسه خبر:65573
1401/11/11 09:39:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: 131 هزار تن کالا از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه در مرز بین‌المللی مهران ترانزیت شده است.

روح‌الله غلامی روز دوشنبه اظهار کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این مدت یک میلیارد و 356 میلیون دلار انواع کالا با وزن دو میلیون و 832 هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.
مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی (ابتدای سال تا پایان دی‌ماه) درآمد گمرک مرزی مهران با رشد 328 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.
غلامی با اشاره به اینکه گمرک مهران کماکان در صدر 12 گمرک هم مرز با عراق است، بیان کرد: این وضعیت صادرات و مراودات تجاری مرهون زحمات شبانه‌روزی همکاران در گمرکات استان و مرز مهران است که با تلاش جهادگونه و شبانه‌روزی این مرزبانان اقتصادی صورت گرفته و در شرایط سخت تحریم موجب رونق تولید و ارزآوری برای کشور شده است.
وی با اشاره به اقدامات گمرک استان طی سال‌های گذشته بیان کرد: بالاترین وزن کالای صادراتی طی پنج سال گذشته، بالاترین میزان ارزش مجموع کالای صادراتی از مرز مهران در بین مرزهای زمینی با عراق و درآمد 6 برابری سه سال اخیر نسبت به کل 16 سال منتهی به 97 ازجمله اقدامات گمرک استان بوده است.
مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه مأموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.
غلامی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 65573