شناسه خبر:66948
1401/12/16 09:26:46
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان خبر داد:

ادامه سریال مسمومیت دانش‌آموزان در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از مسمومیت 6 دانش‌آموز در یک مدرسه دخترانه شهر همدان خبر داد.

رضا طهماسبی در توضیح این خبر اظهار کرد: روز دوشنبه 15 اسفندماه نیز وقوع مسمومیت در یک مدرسه دخترانه در شهر همدان گزارش شد که 6 نفر توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان ارجاع داده شدند.
وی با بیان اینکه تقریباً حال عمومی همه این دانش‌آموزان خوب است، مطرح کرد: بیش از 50 درصد دانش‌آموزان مسموم طی روزهای گذشته از بیمارستان مرخص شده‌اند و مابقی تا 48 ساعت آینده مرخص خواهند شد.
طهماسبی با اشاره به اینکه حال تمام دانش‌آموزان مسموم مساعد است، خاطرنشان کرد: صرفاً برای آرامش‌بخشی به خانواده‌هایشان و اطمینان‌بخشی روند درمانی به‌طور کامل با به‌کارگیری همکاران متخصص و فوق تخصص در رشته‌های پزشکی چون تنفسی، گوارشی و مسمومیت انجام می‌گیرد و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته‌اند؛ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
وی درباره علامت‌های شایع در دانش‌آموزان مسموم بیان کرد: بیماران با علائم تنفسی مراجعه داشته‌اند و معمولاً گذرا بوده است و با درمان مختصر و علامت درمانی این علائم بهبود یافته؛ خوشبختانه بیمار بدحال وجود ندارد.

شناسه خبر 66948