شناسه خبر:67162
1401/12/22 09:16:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش استانداری همدان برگزار شد، «داوود مجیدی» یکی از هنرمندان صنایع دستی ملایر نشان اقتصاد مقاومتی دریافت کرد.

ابراهیم جلیلی افزود: این شهرستان در حوزه صنایع دستی هنرمندان برجسته‌ای دارد که در کشور و حتی در جهان مطرح هستند؛ همچنین هنر مرواربافی بعد از منبت، دومین هنر ملایر به هر لحاظ بوده که دارای برند ملی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز 1402، جلسه هم‌اندیشی مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان ملایر تشکیل و مقدمات لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی اندیشیده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر گفت: تا به حال اقدامات راهبردی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی انجام و در این رابطه حدود 16 جلسه ستاد اصلی، فرعی و کمیته‌ها تشکیل شده است.
وی بیان کرد: ایام نوروز، ویترین کار میراث فرهنگی است و تأسیسات هم جزئی از این ویترین هستند؛ بنابراین انتظار می‌رود خدمات مطلوبی در ایام نوروز ارائه شود و تأسیسات گردشگری شهرستان ملایر مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.
جلیلی با اشاره به راه‌اندازی سایت گردشگری ملایر و درج اطلاعات کلیه تأسیسات در سایت با توجه به تقارن ایام پُرفیض ماه رمضان با نوروز 1402، خواستار رعایت شئونات اسلامی در کلیه واحدها شد و بر رعایت نظافت در سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها تأکید کرد.

شناسه خبر 67162