شناسه خبر:69429
1402/3/3 08:58:46

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح عمران شهری در نهاوند در فاز اول و دوم در دست اجراست گفت: مهمترین آنها طرح آسفالت معابر شهری است که اجرای آن حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

به گزارش سپهرغرب، مجید یوسفی‌نوید عصر امروز در جمع خبرنگاران از اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای توسعه پایدار شهری یاد کرد و افزود: شهرها بهترین مکان برای جذب سرمایه هستند زیرا با توجه به ماموریت‌های متعددی که برای شهرداری تعریف شده شهرها عمدتا برای پایداری درآمد نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر اینکه در ابتدای پذیرفتن مسئولیت شهری به دنبال شناسایی ظرفیت‌های موجود بوده‌ام اضافه کرد: مدیریت شهری نهاوند طی یک سال و نیم گذشته به دنبال آن بوده با خلاقیت، دوراندیشی؛ طرح‌ها و ایده‌های جدید را برای ایجاد فضای مناسب برای شهروندان ارائه و اجرایی کند و شهری آباد همراه با آرامش و احساس امنیت را بنا کند.
شهردار نهاوند با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما در جهت توسعه شهر نوسازی چهره شهر و توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای و رفع موانع توسعه آنان بوده افزود: در این زمینه چندین پروژه شهری مانند ایجاد پارک‌های محله‌ای و راههای دسترسی آنان به مرکز شهر اجرا و به بهره‌برداری رسیده که خوشبختانه تاثیر قابل توجهی بر پویایی و نشاط شهروندان داشته است.
وی ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری را مهمترین برنامه برای پیاده‌سازی طرحهای شهری در نهاوند عنوان کرد و گفت: طی هماهنگی‌هایی که با شورای شهر بوجود آمد تاکنون منابع خوبی برای ایجاد درآمد پایدار شهری بوجود آمده که میلیاردها تومان سرمایه را برای شهرداری در بر داشته است.
یوسفی‌نوید از منابع ایجاد درآمد پایدار شهری یاد کرد و افزود: ایجاد کارگاه تولیدات بتنی مانند تولید کفپوش، لوله بتنی، بلوک سیمانی، تولید سنگ قبر و جدول از مهمترین منابع ما برای ایجاد درآمدهای پایدار بوده است.
وی در این زمینه افزود: طی هماهنگی‌هایی که از طریق نماینده مردم شهرستان با وزارت کشور به عمل آمد مجوز دریافت ۵ هزار تن سیمان رایگان از کارخانه سیمان نهاوند به شهرداری داده شد که تا کنون ۵۰۰ تن آن را تحویل گرفته و مابقی نیز در چند مرحله دیگر گرفته خواهد شد.

شناسه خبر 69429