گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:7193
یافته محققان کانادایی؛

مصرف زیاد ویتامین D منجر به نارسایی کلیوی می‌شود

مصرف زیاد ویتامین D منجر به نارسایی کلیوی می‌شود

سپهرغرب، گروه سلامت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف بدون محدودیت ویتامین D ممکن است منجر به نارسایی کلیوی شود.
در موردی نادر یک مرد 54 ساله بعد بازگشت از سفر آسیای جنوب شرقی و گذراندن زمان‌های طولانی در کنار ساحل و زیر نور خورشید، مبتلا به آسیب کلیوی شد.
بعد از آزمایشات مشخص شد مرد دارای دوز بالای ویتامین D در خونش است و توصیه شد باید روزانه هشت هزار IU از این میزان ویتامین را کم کند.
میزان مجاز مصرف روزانه این ویتامین 400-1000 IU است که البته برای افراد بزرگسال در معرض خطر بالای پوکی استخوان و سالمندان میزان 800-2000 IU توصیه می‌شود.
«بورن آگوستی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو در این باره می‌گوید: «اگرچه مسمومیت با ویتامین D به‌خاطر خواص درمانی آن اتفاقی نادر است، اما قابلیت دسترسی آسان به آن می‌تواند گاهی اوقات منجر به ایجاد خطر برای افراد ناآگاه شود.»
محققان توصیه می‌کنند بیماران و متخصصان باید از خطرات مرتبط با مصرف نامحدود ویتامین D آگاه و مطلع باشند.

ارسال نظر

سوال: بلندترین حیوان؟ zarafe

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار