شناسه خبر:72386
1402/5/21 12:02:22
وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود مطرح کرد:

همدان می‌تواند مرکز صادراتی بزرگ باشد

وزیر کشور با تاکید بر ظرفیت‌های صنعتی بزرگ و قابل توسعه در همدان گفت: این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها می‌تواند استان شما را به یک مرکز صادراتی بزرگ تبدیل کند.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

پنج‌شنبه گذشته، وزیر کشور وارد همدان شد و از تصفیه‌خانه شیخی‌جان مهاجران، پروژه احداث 11 هزار واحد مسکونی کوی پرواز، شرکت شیشه همدان، شرکت صنایع غذایی سحر، پروژه مخزن بتن مسلح 10 هزار متر مکعب ذخیره آب شرب شهرک امید اکباتان و بیمارستان اکباتان بازدید کرد.

احمد وحیدی در جریان بازید از پروژه احداث 11هزار واحد مسکونی کوی پرواز در طرح نهضت ملی مسکن، با اشاره به اینکه ساخت 100 هزار واحد مسکن سهمیه استان همدان است، گفت: در حوزه روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته و خوشبختانه ساخت 14 هزار واحد مسکن در این بخش آغاز شده که در هفته دولت، چهار هزار و 100 واحد تحویل متقاضیان خواهد شد.

**عقب‌ماندگی در بخش تامین زمین جبران شده و کار شتاب گرفته

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خودمالکی نیز بیش از 2000 واحد مجوز گرفته‌اند و زمین‌های مرغوب استانداری به پروژه مسکن کوی پرواز اختصاص یافته است.

وزیر کشور تاکید کرد: احداث 11 هزار واحد در منطقه کوی پرواز جزو برنامه‌هاست که امیدواریم بخشی از آن تا پایان سال تحویل داده شود.

وحیدی ضمن قدردانی از روند ساخت مسکن در همدان، تصریح کرد: خوشبختانه مشکل کمبود زمین برطرف شده و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کار، شتاب بیشتری گرفته و نهضت ملی مسکن در استان همدان به طور کامل محقق شود.

**تولید خود را دانش‌بنیانی کنید

وی سپس به کارخانه شیشه همدان رفت و در جریان بازدید از خطوط تولید و فاز سه شرکت شیشه، ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه تولید و صنعت، بر دانش‌بنیان شدن تولید تاکید کرد و گفت: تولید قلب تپنده اقتصاد و اقتصاد زیرساخت سازندگی جامعه است.

وزیر کشور با این بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نه تنها ارزش افزوده را افزایش خواهد داد که در برندسازی و جایگاه جهانی هم نیز موثر است، اظهار کرد: تجربه 50 ساله مسئولان کارخانه شیشه، چهره‌های متعهد مهندسان و کارگران این کارخانه نشان می‌دهد عزم جزمی برای افتخارآفرینی دارند. این نگاه و اراده شما قابل تحسین است.

وحیدی تاکید کرد: دروازه‌های فناوری را یکی پس از دیگری بگشایید و از کاربرد نانو در صنعت شیشه بهره‌مند شوید چراکه این کار شما را به سطح جهانی خواهد رساند.

سپس استاندار همدان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تولید اظهار کرد: تلاش ما ساماندهی واحدهای بلاتکلیف بود که بر این اساس بیش از 152 واحد را به چرخه برگرداندیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه کار در برخی از صنایع از جمله کارخانه شیشه همدان متوقف شده بود که خوشبختانه در حال حاضر فاز سوم این کارخانه هم به بهره‌برداری رسیده و 300 نیروی متخصص در این حوزه به کار گرفته شده است، اذعان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی دغدغه‌مندان بخش تولید خوشبختانه، این بخش رونق خوبی در استان یافته، به طوری‌که نه تنها خبری از کندی و توقف در کار نیست بلکه امروز واحدهای تولیدی ما درخواست جذب نیرو دارند.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان نیز در این نشست صمیمانه با قدردانی از مسئولان استان در جهت تسهیل امور، گفت: در حال حاضر در کارخانه شیشه همدان 800 نفر مشغول به کار هستند که 750 نفر از آن‌ها بومی‌ هستند که علاوه بر این با افتتاح فاز سه، 300 نیروی دیگر به این مرکز اضافه شدند.

خسرو فخیم‌هاشمی به این مطلب‌که ارزش افزوده این کارخانه 15 تا 20 درصد بوده و 51 درصد محصولات‌مان هم به عراق و ترکمنستان صادر می‌شود، تصریح کرد: اگر استکبار شیطنت نکند و در بازگرداندن پول به کشور به مشکل برنخوریم روند صادرات را با شتاب و پرقدرت ادامه خواهد داشت.

**استان همدان می‌تواند به یک مرکز صادراتی بزرگ تبدیل شود

وزیر کشور سپس به شرکت صنایع غذایی سحر همدان رفته و طی بازدید طولانی از بخش‌های مختلف این مرکز، ابراز کرد: آنچه ما شاهد هستیم این است که حرکت خوبی در همدان جریان دارد و ظرفیت‌های بزرگی موجود است که همگی در مسیر رشد استان قرار گرفته است. این روند باید بدون وقفه استمرار یابد.

وحیدی خاطرنشان کرد: صنایع غذایی سحر همدان یک برند تجاری برتر بوده که با داشتن بازار جهانی و صادرات به 16 کشور در جریان اقتصاد کشور، بسیار ارزشمند است. اینکه سالانه 100 هزار تن محصولات کشاورزی جمع‌آوری و فرآوری می‌شود اقدام بسیار بزرگ و قابل تحسینی است.

وی با تاکید بر حمایت دولت از این مجموعه، بیان کرد: شرکت صنایع غذایی سحر رویکرد و پتانسیل حمایت از فعالیت‌های فرهنگی را نیز دارد که بسیار ارزشمند بوده و در مسیر رشد و برنامه توسعه‌ای قرار دارد. دولت خود را ملزم می‌داند از این واحدها حمایت کند.

وزیر کشور با تاکید بر ظرفیت‌های صنعتی بزرگ و قابل توسعه در همدان گفت: این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها می‌تواند استان شما را به یک مرکز صادراتی بزرگ تبدیل کند.

وحیدی اضافه‌شدن یک واحد جدید به کارخانه که با اشتغالزایی 250 نفر همراه خواهد بود را اتفاق مبارکی خواند و گفت: این توسعه تولید را از 38 هزار تن به 72 هزار تن می‌رساند که کار ارزشمندی است.

وی در این بخش، با اشاره به درخواست ایجاد شهرک‌های مشارکتی در همدان با این بیان که معاون اقتصادی استانداری از جانب بنده این مسئله را پیگیری کند سخنان خود را خاتمه داد.

***بیمارستان اکباتان آماده افتتاح است

این مقام مسئول سپس به بیمارستان اکباتان همدان رفت و طی بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان خاطرنشان کرد: این طرح از پروژه‌های بزرگ و مهم استان بوده که امیدواریم تا پایان تابستان به افتتاح برسد.

وحیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیمارستان تجهیز و آماده افتتاح شده است ما نیز با تمام توان حمایت خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده مردم شریف همدان قرار گیرد.

وی در جریان این بازدید گریزی هم به مسائل سیاسی و انتخاباتی زد و در پاسخ به سوالی گفت: در آستانه انتخابات تغییراتی در سطح استانداران و فرمانداران نخواهیم داشت و تلاش بر این است با تثبیت آن‌ها کارها انجام شود، مگر اینکه ضرورتی در میان باشد.

 

شناسه خبر 72386