شناسه خبر:73555
1402/6/21 12:04:27
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

ایجاد اشتغال پایدار اولویت کاری تعاون روستایی باشد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: تأمین کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب و ایجاد اشتغال پایدار روستایی اولویت اصلی تعاون روستایی قرار گیرد.

علی نوری در دیدار با مدیرعامل و کارکنان تعاون روستایی استان کردستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: تأمین کالاهای اساسیِ مردم با قیمت مصوب، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌ها و ایجاد اشتغال پایدار روستایی اولویت اصلی تعاون روستایی قرار گیرد.

وی اقدامات خوبی در مورد جذب سرمایه‌گذار برای فرآوری گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای احداث پایانه صادراتی انجام شده که امید است در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه گفت: حوزه کشاورزی و تعاون روستایی از ظرفیت بالایی برای اشتغال و توسعه استان برخوردار است بنابراین با تمام توان در کنار این مجموعه خواهیم بود و مشکلات این حوزه را به جد پیگیر خواهیم شد.

نوری خاطرنشان کرد: 4٠ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده است بنابراین انتظار این است زنجیره ارزش در این بخش شکل گیرد.

وی عنوان کرد: تعاون روستایی در راستای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان و دامداران و حذف دلالان نسبت به ایجاد و توسعه روستابازارها اقدام کند.

بهرام کوشکی؛ مدیرعامل تعاون روستایی استان کردستان هم شرح مختصری از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اهداف این نهاد در راستای تحقق شعار سال ارائه داد و گفت: اصلی‌ترین هدف تعاون روستایی تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و توسعه زیرساخت‌های لازم به‌منظور تولید و فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی است.

شناسه خبر 73555