شناسه خبر:73749
1402/6/29 11:38:20

سپهرغرب -گروه خبر: سمیرا گمار؛ استاندار همدان گفت: رفع موانع تولید نیازمند پایبندی دو طرف بانک و تولیدکننده به توافقات انجام‌شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در بیست‌وسومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان که با حضور جمعی از صاحبان مشاغل تولیدی و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، با اشاره به اینکه در این جلسه امهال بدهی چند واحد تولیدی از سازمان جهاد کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی انجام خواهد شد، اضافه کرد: با حضور تولیدکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها بررسی و حل‌وفصل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به 9 واحد پرورش مرغ گوشتی با بدهی 89 میلیارد و 810 میلیون ریال، خاطرنشان کرد: طبق توافقات به‌عمل‌آمده، این واحد موظف است 10 درصد از اصل بدهی خود را پرداخت کند و مابقی تا اسفندماه 1402 پرداخت شود.

استاندار همدان افزود: یک سردخانه در شهرستان رزن نیز با ظرفیت سه هزار تُن با مجموع بدهی 15 میلیارد و 260 میلیون ریال با توجه به شرایطی که دارد، وامش امهال شود؛ البته مشروط به خرید تراکتور و پرداخت 10 درصد از اصل بدهی و سود متفرقات، مابقی بدهی با یک سال تنفس امهال شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه به شرکت تعاونی طاها گسترش نهاوند با پرورش گاو شیری فعال 80 رأسی اشاره و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی درحال حاضر یک میلیارد و 220 میلیون ریال بدهی دارد که مشروط به تسویه سه بدهی دیگر خود و با پرداخت 10 درصد از اصل بدهی و سود متفرقات، یک‌سال بانک به آن مهلت داده و بعد به‌صورت یک‌جا باید بدهی خود را تسویه کند.

وی در ادامه سخنان خود در این بخش بیان کرد: یک گاوداری 100 رأسی نهاوند نیز هشت میلیارد و 655 میلیون ریال بدهی معوق دارد که مقرر شد مشروط به تسویه دو بدهی خود و پرداخت 20 درصد تسهیلات مردمی‌سازی و سود متفرقات، مابقی آن امهال شود.

استاندار همدان اذعان کرد: شرکت بهرنگ پلیمر با تولید نایلون نیز دیگر واحد تولیدی است که چهار میلیارد و 900 میلیون تومان وام گرفته که در سررسید مقرر پرداخت نشده و تنها هفت‌و‌نیم درصد آن پرداخت شده است. مقرر شد با 6 ماه تنفس و طی 60 ماه (پنج سال) تقسیط این معوقات پرداخت شود که اگر این اتفاق نیفتد، توافقات صورت‌گرفته کنار گذاشته خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد در خاتمه سخنان خود بر این نکته نیز تأکید کرد: انتظار ما این است که هر دو طرف توافق، یعنی بانک و تولیدکننده به توافقات انجام‌شده پایبند باشند که مشکلی پیش نیاید.

وی ابراز کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که مدیران همه دستگاه‌های مرتبط با شهرک‌های صنعتی، با صاحبان مشاغل و کارگاه‌های تولیدی ارتباط نزدیک و بی‌واسطه داشته و مسائل و مشکلاتشان را حل کنند.

 

شناسه خبر 73749